خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوهبنان؛

انتخابات شوراهای اسلامی در معادن برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۲۸

می بایستی در معادن بالای ۵۰ کارگر، انتخابات شوراهای اسلامی برگزار شود. لذا معادن پابدانای جنوبی، چشمه پودنه و ۱۲ - ۱۴ با توجه به شرایط باید انتخابات شورای اسلامی را برگزار کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوهبنان در جلسه کمیسیون کارگری از تشکیل کمیسیون کارگری و بر گزاری به موقع جلسات در معادن خبر داد و بر برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در معادن تأکید کرد

به گزارش ایلنا ازکرمان محمد بسارهافزود: پیمانکاران معادن می بایستی قبل از شروع کار و فعالیت خود تأییدیه صلاحیت ایمنی داشته باشند که متأسفانه یکی از پیمانکاران معدن اصلی در این راستا کوتاهی کرده اما قول مساعد داده که در اولین فرصت به دنبال دریافت تاییده باشد البته در صورت بروز هر گونه مشکلی می بایستی مسئولین معدن پاسخگوی کار باشند.

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از معادن، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات با توجه به قدمت معادن وجود دارد و در برخی از کارگاه ها از چوب نا مناسب استفاده می شود که باید در این خصوص نیز تدابیری اتخاذ شود.

می بایستی در بحثجذب نیرو از کارگران بومی بهره جست تا زمینه برای اشتغال جوانان جویای کار فراهم شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه معدن هشونی غربی فعالیت ابتدایی خود را آغاز کرده که امیدواریم پس از اخذ مجوزهای لازم و فراهم شدن شرایط و امکانات موجود فعالیت این معدن در آینده آغاز شود و زمینه را برای جذب تعدادی از جوانان جویای کار فراهم کند.

وی ادامه داد: مسئولین شهرستان و استان تمام تلاش خود را در جهت رفاه و آسایش کارگران بکار بسته اند که در این راستا طرح کارت آسان خرید از طریق قرارداد معادن با بانک تجارت عملی شده که تا حدود ۵/۲ برابر حقوق کارگران معادن شارژ می‌شود. لذا کارگران می توانند اقلام مورد نیاز خود را با اقساط ۱۲ ماهه و سود دو درصد از طریق فروشگاه های طرف قرارداد تهیه کنند.

وی بر نقش و اهمیت شوراهای اسلامی در معادن تأکید کرد و افزود: می بایستی در معادن بالای ۵۰ کارگر این انتخابات برگزار شود. لذا معادن پابدانای جنوبی، چشمه پودنه و ۱۲ - ۱۴ با توجه به شرایط باید انتخابات شورای اسلامی را برگزار کنند.

وی تأکید کرد: در گذشته فقط حق اولاد به دو فرزند کارگران پرداخت می شد اما در قانون تنظیم خانواده هر تعداد اولاد را کارفرما باید بدون قید و شرط پرداخت کند. در غیر این صورت طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

وی ابراز داشت: با توجه به پیگیری های بعمل آمده، ایمنی در اکثر کارگاه های معادن درحد مطلوب است. اما برخی از تجهیزات تونل ۱۸ هشونی دچارمشکل هستند که باید این مهم هر چه زود تر مرتفع شود و معدن چشمه پودنه نیز باید امکانات امداد و نجات را در حد نیاز خریداری کند.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی معادن زغال سنگ با توجه به حادثه خیز بودن می بایستی فرم حادثه را در اولین فرصت پس از وقوع حادثه تکمیل کنند و توسط کارفرما نسخه ای به تأمین اجتماعی و نسخه ای نیز به اداره کار ارسال شود. از طرفی مسئولین معادن و کارفر مایان می بایستی نسبت به تکمیل دقیق و ارسال به موقع لیست های کارکرد کارگران معادن اقدام کنند تا حقی از آنان ضایع نشود.

وی گفت: در حال حاضر تمامی کارگاه های معادن به فعالیت جدی در دو یا سه شیفت کاری مبادرت دارند فقط حدود ۲۰تا ۳۰ کارگر چشمه پودنه به کاربرگشت داده نشدند که بیمه بیکاری را دریافت می کنند و در آینده نزدیک آنان نیز به کار فرا خوانده می شوند.

وی بر مشخص کردن مکانی جهت اقامه کردن نماز کارگران تأکید کرد و افزود: به همت مدیران معادن در تعدادی از مناطق معدنی نماز جماعت برگزار می شود که امیدواریم امکانات و شرایط ویژه ای جهت انجام این فریضه الهی در کل مناطق معدنی فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز