خبرگزاری کار ایران

سرپرست کتابخانه مرکزی و اسناد دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

جذب ۳ میلیارد ریال اعتبار به منظور ارتقاء کتابخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۴۷

سرپرست کتابخانه مرکزی و اسناد دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به منظور ارتقاء کتابخانه‌های دانشگاه حدود ۳ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری جذب شد.

سرپرست کتابخانه مرکزی و اسناد دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با جذب ۳ میلیارد ریال اعتبار افزایش قابل توجهی در خرید منابع و کتاب صورت گرفته و این مهم در نمایشگاه بین المللی کتاب سال جاری که در اردیبهشت ماه برگزار شد، انجام گرفت و سایر منابع هم در طول سال خریداری می‌شود.

به گزارش ایلنا ازکرمان پیام خزائلی «به مناسبت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی(۲۴ آبان تا اول آذرماه) افزود: در سال جاری ۱۴۰ میلیون تومان کتاب خریداری شده که به نظر می‌رسد رشد و افزایش چشمگیری داشته است.

وی اظهار داشت: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه بخشی از حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه محسوب می‌شود که از بدو تاسیس دانشگاه، تاسیس شده و کتابخانه‌های اقماری دانشکده‌ها و مراکز آموزشی درمانی را تحت پوشش دارد.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین رسالت کتابخانه مرکزی، برنامه ریزی و مدیریت راهبردی در سطح کلان و نیز تهیه نیازهای منابع اطلاعاتی واحدهای آموزشی است که این کار با نیاز سنجی از واحد‌ها آغاز و با خرید و هدایت در نمایشگاه‌های مختلف کتاب و پشتیبانی از کتابخانه‌های دانشگاه ادامه پیدا می‌کند.

خزائلی، گفت: تامین ژورنال‌ها، مقالات و مستندات به روز مورد نیاز برای کارمحققان و پژوهشگران دانشگاه بخشی دیگر از فعالیت‌های کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه به شمار می‌رود.

سرپرست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: همکاران عضو هیات علمی و سایر پژوهشگران دانشگاه برای انجام تحقیق و پژوهش نیاز به بررسی سوابق موضوعی و تامین مدارکی در رابطه با موضوع‌های مورد تحقیق دارند که دراین راستا کتابخانه مرکزی دانشگاه با عضویت در کنسرسیوم وزارت بهداشت، پایگاه‌های اطلاعاتی مور نیاز را به صورت اشتراکی خریداری می‌کند و در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این تمامی پایگاه‌های اطلاعاتی مورد نیاز محققان و پژوهشگران باز و قابل دسترسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز