خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه دو شهر کرمان:

برخی سخت‌گیری‌ها برای افزایش ایمنی ساختمان‌ها ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۵۲

شهردار منطقه دو شهر کرمان گفت: اگرچه به دلیل موقعیت جغرافیایی، از نظر درآمد با سایر مناطق چهارگانهٔ شهر متفاوت است، اما مشکلات و معضلات خاص خودش را دارد.

شهردار منطقه دوکرمان گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات آغاز پروژهٔ کوثر است کهاز بولوار سیدی در شرق شهر آغاز و به فرودگاه در غرب شهر کرمان منتهی می‌شود.

به گزارش ایلنا ازکرمان پوراسماعیلی افزود: همیشه ایجاد مسیری موازی با خیابان شریعتی برای کاهش ترافیک این خیابان مدنظر بوده و بخشی که در منطقهٔ ۲ شهری به عنوان یکی از اولویت‌ها تعریف شده است.

وی تصریح کرد: بخشی از املاکِ مسیر متعلق به افرادی است که به اراضی حسن‌آباد مشهور است و بخشی هم در اراضی بنیاد قدس بود که با توافق با هر دو گروه، مسیر آزاد شد و کار در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: از جادهٔ اختیارآباد به سمت پل راه‌آهن تعدادی زمین وجود دارد که از افرادی که در این محدوده املاکی دارند، تقاضا می‌کنیم به شهرداری مراجعه کنند؛ ضمن این‌که تعدادی هم مراجعه کرده‌اند و کار تملک این املاک در حال انجام است.

وی گفت: با هماهنگی‌ مجموعهٔ معاونت فنی شهرداری و جناب شهردار، کار از سمت بولوار غدیر۲ هم آغاز و فاصلهٔ بین پل راه‌آهن تا بولوار نیز خاک‌برداری شده است.

وی گفت: با اجرای فاز دوم بولوار کوثر، حدفاصل بولوار غدیر تا پل کوثر، درصد قابل‌توجهی از ترافیک بولوار جمهوری کاهش پیدا می‌کند؛ از سوی دیگر وضعیت ساخت و ساز و شهرسازی در انتهای بولوار کمیل نیز سامان‌دهی می‌شود. متاسفانه اکنون این منطقه وضعیت نابه‌سامانی دارد، خانه‌ها با‌‌ همان بافت قدیمی که زمانی به محمد‌آباد مشهور بود، باقی مانده‌اند که دلیل آن دست‌رسی محدود است و ادامهٔ پروژهٔ کوثر می‌تواند موتور محرکی برای این منطقه از شهر کرمان باشد.

وی اظهار داشت: ایجاد این ذهنیت که اجرای پروژه موجب افزایش محدودهٔ شهری می‌شود، اقدامی غیرمنصفانه در مقابل فعالیت‌های شهرداری است تا جلوی حرکت شهرداری را بگیرند، البته خوش‌بختانه مردم آن‌قدر فهیم هستند که تفاوت بین سخن راست و دروغ را به خوبی تشخیص می‌دهند و خدمت‌گزارن خود را به خوبی می‌شناسند..

پوراسماعیلی گفت: خوش‌بختانه حجم ساخت و ساز در منطقهٔ دو به نحوی است که پروانه‌های ساختمان شناور مشکلی ایجاد نخواهد کردو برای صدور پروانهٔ ساختمان شناور، محدودیت و ضوابطی هم در نظر گرفته شده و این‌طور نیست که هر ملکی در مسیر طرح قرار گرفت در منطقهٔ ۲ پروانه دریافت کند، بلکه نخستین شرط، موافقت شهردار محترم کرمان است؛ ضمن این‌که تملک، آزادسازی معابر و اجرای طرح تفضیلی شهر کرمان که در سال ۶۸ مصوب شده و هم‌چنان برخی قسمت‌های آن در حال بازنگری است.

وی یاد آورشد: از وظایف ذاتی شهرداری است و آن‌جایی که بتوانیم با صدور پروانه حتی به‌صورت شناور در هر کدام از مناطق شهرداری مشکلی را از ارباب رجوع حل کنیم و گره ترافیکی‌ای از شهر باز کنیم، آمادگی صدور پروانهٔ ساختمان شناور را داریم.

البته اولویت اجرای طرح‌هاست که موجب صدور پروانهٔ ساختمان به‌صورت شناور می‌شود و برای املاکی که در طرح‌های طولانی‌ مدت شهرداری قرار دارند، پروانهٔ ساختمان روی‌‌ همان ملک و یا در سطح‌‌ همان منطقه صادر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز