خبرگزاری کار ایران

مدیر طیور جهاد کشاورزی جنوب کرمان

لزوم فعال شدن شرکت‎ تعاونی‎های زنبورداری

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۲۵

فعال شدن شرکت تعاونی‎های زنبورداری منطقه زمینه‎ساز استفاده از خدمات صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور است.

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در نشست با زنبورداران منطقه گفت: بر اساس آخرین آمارها ۳۰ هزار کلنی زنبور با تولید سالانه ۱۹۴ تن عسل در جنوب کرمان وجود دارد

به گزارش ایلنا ازکرمان، میثم نیک‎نفس با اشاره به اینکه شش شرکت تعاونی زنبورداری در منطقه جود دارد، افزود: در تلاش هستیم تا با فعال شدن شرکت تعاونی‎ها زنبورداران منطقه بتوانند از عضویت در صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور بهره‎مند شوند.

وی با اشاره به اینکه زنبورداران می‎توانند از سهام این صندوق در راستای تداوم تولید و پایداری صنعت زنبورداری استفاده کنند، تصریح کرد: تأمین نهاده‎های مورد نیاز، خرید و فروش محصولات و ایجاد مراکز عرضه مستقیم فرآورده‎های زنبور عسل از جمله خدمات این صندوق است.

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با تأکید بر اینکه شرکت تعاونی‎ها باید در مدت زمان معین به‎روزرسانی شوند، گفت: همچنین نمایندگان سایر زنبورداران باید نسبت به تشکیل تعاونی و عضویت در اتحادیه زنبورداران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه استقرار کلنی‎های زنبورداران بومی منطقه جنوب کرمان نسبت به سایر زنبورداران در اولویت قرار دارد، افزود: با همکاری اتحادیه زنبورداری فروش و تعیین کیفیت عسل تولیدی و درجه‎بندی آن در دستور کار قرار دارد.

در این نشست که با هماهنگی اتحادیه زنبورداران جنوب برگزار شد، فعالان این بخش به بیان مشکلات و لازم به ذکر است چالش‎های خود پرداختند و مسئولان نیز رفع آن‎ها را در دستور کار خود قرار دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز