خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کرمان؛

افزایش سه برابری توزیع شیر در مدارس

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۷۳

سال گذشته ۲۰ نوبت در سال شیر، رایگان در مدارس استان توزیع شد، امسال با اعتبار پیش‌بینی شده که معادل ۱۷ میلیارد تومان است تخصیص یابد این عدد به ۶۰ تا ۷۰ مرتبه یعنی سه برابر در سال افزایش خواهد یافت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال جاری غنی‌سازی شیر با ویتامین D مدنظر و کمبود آن از معضلات جدی است که باتوجه به این امر در مقطع متوسطه دوره دوم دخترانه هم قرص مکمل توزیع خواهد شد.

به گزارش ایلنا ازکرمان، محمد محسن‌بیگی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه امسال در مجموع تعداد دانش‌آموزانی که از شیر رایگان در مدارس استان برخوردار می‌شوند، ۴۴۰ هزار نفر است، افزود: در سال جاری غنی‌سازی شیر با ویتامین D مدنظر و کمبود آن از معضلات جدی است که باتوجه به این امر در مقطع متوسطه دوره دوم دخترانه هم قرص مکمل توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲۰ نوبت در سال شیر رایگان در مدارس استان توزیع شد و در صورتی که امسال اعتبار پیش‌بینی شده که معادل ۱۷ میلیارد تومان است، تخصیص یابد، این عدد به ۶۰ تا ۷۰ مرتبه یعنی سه برابر در سال افزایش خواهد یافت که البته تاکنون پنج میلیارد تومان از این اعتبار به استان تخصیص یافته است.

وی گفت: از مباحثجدی هر جامعه‌ای، مقوله تغذیه سالم است. به ویژه در سنین رشد که جز موارد اساسی جامعه بوده و تاثیر تغذیه آنها تا پایان عمر باقی خواهد ماند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش به عنوان یک مباشر وارد قضیه می‌شود تا توزیع و مصرف شیر در سطح استان به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته تنها مدارس دولتی، تحت پوشش توزیع شیر رایگان قرار داشتند. اما امسال علاوه بر مدارس دولتی، غیردولتی‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و همچنین تمام مجموعه‌هایی که تحت پوشش مدارس شبانه‌روزی قرار دارند به جامعه هدف ما افزوده شده‌ و در مجموع تعداد دانش‌آموزانی که از شیر رایگان برخوردار می‌شوند را به ۴۴۰ هزار نفر رسانده‌اند.

محسن‌بیگی گفت: ۲۶ آذرماه جاری با همکاری کارخانه‌ها زنگ شروع توزیع شیر رایگان به صدا درمی‌آید و باتوجه به شرایط آب و هوایی استان به میزان ۶۰ درصد از شیر استریلیزه و ۴۰ درصد شیر پاستوریزه استفاده خواهد شد.

وی خصوص چگونگی انتخاب کارخانجات و همچنین تضمین شیر سالم بیان کرد: طبق بررسی‌های اداره استاندارد و همچنین مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان، صلاحیت کارخانجات تولید و توزیع شیر سنجیده شده و از نظر سلامت و کیفیت مورد بررسی قرار خواهند گرفت به علاوه به صورت دوره‌ای از شیر توزیع شده در مدارس نمونه‌برداری می‌شود تا مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت مشکل اقدامات قانونی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سرانه مصرف شیر در کشور ما حتی از پاکستان نیز کم‌تر است، افزود: متاسفانه شاید فرهنگ مصرف شیر در جامعه ما به خوبی جا نیفتاده است و به همین جهت نیز تبعات آن در دوران جوانی، میانسالی و پیری مشخص بوده و با مشکل روبرو هستیم از این رو یکی از سیاست‌های کلی نظام، کمک به مردم جهت آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف موادغذایی سالم از جمله شیر است.

وی تاکید کرد: در سال جاری غنی‌سازی شیر با ویتامین D مدنظر و کمبود آن از معضلات جدی است که باتوجه به این امر در مقطع متوسطه دوره دوم دخترانه هم قرص مکمل توزیع خواهد شد.

محسن‌بیگی با اشاره به اینکه سعی خواهیم کرد توزیع شیر مدارس را در روزهای مشخصی از هفته انجام دهیم، افزود: خانواده‌ها نباید هیچ‌گونه وجهی را در قبال دریافت شیر رایگان فرزندشان به مدارس پرداخت کنند.

وی همچنین در مورد فرهنگ‌سازی جهت مصرف شیر تصریح کرد: یک سری جلسات با مسوولین مدارس در این زمینه برگزار و بروشورهایی نیز بین آنها توزیع شده است تا در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند، از سوی دیگر امسال سعی خواهیم کرد تا از ظرفیت خود کارخانجات طرف قرارداد نیز استفاده کنیم به گونه‌ای که بر روی بخشی از پاکت شیر مزایای مصرف آن و… را درج خواهیم کرد.

محسن‌بیگی خاطرنشان کرد: به علاوه برگزاری جشنواره مصرف مواد لبنی به صورت سالانه نیز در جهت فرهنگ‌سازی مصرف شیر در بین دانش‌آموزان بسیار کمک کننده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز