خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور خبر داد:

۶۰هزاردستگاه خودروی فرسوده در ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۷۲

رییس اتحادیه تاکسرانی کشور در همایش بررسی جایگاه تعاونی‌های تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی کشور در ارگ جدید بم از فعالیت بیش از ۶۰ هزار خودروی فرسوده در ناوگان تاکسی کشور، با عمر بالای ۱۰ سال خبر داد و گفت: میانگین فعالیت روزانه تاکسی‌ها ۲۵۰ کیلومتر است و در این فرآیند هنوز تولیدکنندگان خودرو در کشور نتوانسته‌اند خودروی مناسب تاکسی تولید کنند و از استانداردهای جهانی فاصله داریم.

به گزارش ایلنا از کرمان، تیموری با اشاره به تشکیل ۲۱۹ تعاونی از آغاز فعالیت این اتحادیه یعنی از سال ۷۴، از غیر فعال بودن حداقل ۷۰ تعاونی در کشور خبر داد و از دو تن از معاونین در جلسه، خواستار اصلاح قانون تفکیک فعالیت سازمان‌ها و تعاونیهای همطراز تاکسیرانی شد.

در ادامه این همایش، معاون وزیر تعاون و رفاه اجتماعی با تبریک ۲۶ آذر، روز حمل و نقل، گفت: معرفت به وظیفه شخصی و دانش در هر حوزه‌ای از جمله حوزه حمل و نقل و تاکسیرانی لازم است.

کلانتری با برشمردن مشکلات تعاونی‌های تاکسیرانی، از عضویت ۶۰ هزار نفر در تعاونی‌ها و فعالیت ۳۰۰ هزار نفر راننده تاکسی در کشور خبرداد و افزود: در حوزه حمل نقل، ۲۳۰ هزار نفر عضو تعاونیهای حمل و نقل هستند و ۷۰ درصد حمل و نقل کشور در اختیار تعاونی‌هاست.

وی زحمات رانندگان تاکسی‌ها را ستود و نقش رانندگان تاکسی را در توسعه سرمایه اجتماعی نقشی موثر توصیف کرد و آنان را از مولدهای سرمایه اجتماعی بیان کرد.

وی، رانندگان تاکسی‌ها را سرمایه‌های اجتماعی و آسیب دیده کشور دانست و از آنان درخواست کرد: خوش و اخلاقی و متانت را سرلوحه کار خود قرار دهند و متانت را در سرلوحه کار خود قرار دهند

کلانتری از امضا تفاهم ۹ مورد تفاهم نامه با استانداران و پیگیری مشکلات تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها خبر داد و افزود: در کشور شبکه بزرگی به نام تعاونی‌ها داریم ولی متاسفانه از آن استفاده نمی‌کنیم.

وی افزود: تعاونی‌ها باید خود را توانمند کنند. زیرا هر چه اتاق‌های تعاونی‌ها فعال‌تر شوند، مشارکت بیشتر می‌شود و در این خصوص بایستی تعاونی‌ها با برنامه ریزی و هدف گذاری رشد کنند.

در ادامه مصری، نماینده مردم کرمانشاه، در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه تعاون جز ۴ رکن اساسی توسعه کشور تعیین شده گفت: علیرغم این اهمیت، بخش تعاون همچان رو به ضعف است.

وی افزود: در قانون تعریف شده ۲۵ درصد اقتصاد کشور در اختیار و پوشش تعاونی باشد اما کسی در عمل این موضوع را قبول ندارد.

وی با اذعان به نبود عزم جدی برای تثبیت جایگاه تعاون گفت: مجلس بهانه است و مبنای مصوبه مجلس لایحه است.

وی گفت: بدون تعارف، حرف زدن هم فایده‌ای ندارد دولت لایحه دهد. اگر هم نمی‌دهد در قالب طرح بیش از یک صد امضا در مجلس برای روشن شدن تکلیف تعاونی‌ها جمع می‌کنم.

دراین همایش ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، با اشاره لایحه تقدیمی تعاون به مجلس گفت: بخشی از این لایحه را برگزیدیم اما هنوز فرصت باقیست و می‌توان بعنوان مباحثپس از تدوین بخشهایی را به آن افزود.

وی با اشاره به وجود خودروهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل شهری گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت که اگر نمی‌تواند ناوگان را تغییر دهد تکلیف را روشن کند و اعلام کند تا خودروی خارجی برای ناوگان تاکسی بیاوریم.

امام جمعه بم نیز در این مراسم پیشنهاد داد طرح لباس فرم رانندگان تاکسی از این شهر آغاز شود که معاون وزیر با قبول این پیشنهاد، قول تامین هزینه آنرا داد.

حجت الاسلام دانشی همچنین پیشنهاد داد: سهمیه سوخت براساس کارکرد خودرو و سنجش آن از طریق جی پی اس تعیین شود.

موسوی لاریکانی نایب رئیس کمیسیون تعاون مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: تا این باور به‌وجود نیاید که تعاونی‌ها را درک کنیم برگزاری این همایش‌ها بی‌فایده است و اگرقرار است ۲۵ درصد اقتصادکشور به بخش تعاون واگذار شود و با ادغام سه وزارت کار تعاون دشوار شده استما نمی‌توانیم در مسائل بودجه‌ای دخالت کنیم.

وی افزود: دولت باید لایحه دهد از راننده خودرویی که ده یا ۱۵ سال کار کرد دارد نباید انتظار درآمد داشته باشیم و در این خصوص دولت بایستی لایحه بیاورد و مجلس باجدیت پیگیری کند.

وی یادآورشد: سختی کار رانندگان تاکسی را مثل رانندگان بین شهری پیشنهاد داده‌ایم ودر دست پیگیری ست و در این زمینه پایه و گروه رانندگان نیز براساس سنوات کاریشان ارتقا پیدا کند.

در پایان این همایش از ۱۰ تعاونی بر‌تر حمل و نقل کشوری بر‌تر استان‌ها و ۱۰ تعاونی بر‌تر استان‌ها نیز تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز