خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجتمع شیمیایی وآ لیاژی رباط مولیبدن؛

تقسیم ناعادلانه سولفور مولیبدن، تنها ۲۰ درصد از ظرفیت کاری را تامین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۳۰

تقسیم ناعادلانه سولفور مولیبدن باعثشده ۲کارخانه مولیبدن در یزد، ۵۰ درصد ازسهمیه سولفور مولیبدن را به خود اختصاص دهند، این دو کارخانه ۳برابرسهمیه ۱۲ کارخانجات مشابه درسطح کشور می‌بلعند.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره مجتمع شیمیایی و آلیاژی رباط مولیبدن، صادرکننده برگزیده استان کرمان درسال۹۳گفت: درمجتمع رباط مولیبدن برای اجرای طرح توسعه‌ای که چندین میلیارد برای آن هزینه و تایید هم شده است کماکان در بلاتکلیفی هستیم و در این خصوص به علت تقسیم ناعادلانه سولفور، توسط انجمن مولیبدن تقسیم ناعادلانه سولفور مولیبدن توسط انجمن مولیبدن در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از ظرفیت کاری کارخانه را تامین می‌کند.

به گزارش ایلنا از کرمان، نژاد محمودی افزود: در حال حاضر تقسیم ناعادلانه سولفور مولیبدن(ماده اولیه تولیدفرومولیبدن) بر اساس دریافت سنوات گذشته باعثشده ۲کارخانه مولیبدن در یزد که قبل از سال ۹۰ به بهره برداری رسیده‌اند ۵۰ درصد ازسهمیه سولفور مولیبدن را دراختیارداشته باشند.

وی با ذکر این مطلب که ۵۰درصد باقی مانده سولفور مولیبدن به ۱۲ کارخانه مشابه درسطح کشور تعلق می‌گیرد، یادآورشد: در واقع این دو کارخانه در یزد به نوعی ۳برابرسهمیه کارخانجات مشابه را درسطح کشور می‌بلعند.

وی تصریح کرد: آیا این تقسیم ناعادلانه، ویژه خواری مسئولین انجمن مولیبدن درذهن تداعی نمی‌کند و آیا ویژه خواری این نیست دوکارخانه‌ای که از نظر ظرفیت مشابه کارخانجات دیگرهستند، به دلیل اعمال نفوذ مدیریتی ۵۰ درصد ازکل سهمیه را به خود اختصاص بدهند و۵۰ درصد باقی مانده رابین ۱۲ کارخانه دیگر که درسطح کشورتقسیم کنند؟

وی خاطرنشان کرد: دراین زمینه تا کنون شاهد هیچ همراهی و تحرک خاصی ازسوی مسئولین ذیربط نبوده‌ایم و تمامی مکاتبات اداری توسط آنان بی‌پاسخ مانده است.

نژادمحمودی از مسئولین کشوری و استان درخواست کرد: با توجه به تعلق مس به استان، ورود جدی‌تر و موثرتری به این موضوع دارند با جدیت این مهم را پی گیری ودرخصوص نظارت ُو تقسیم عادلانه سولفور مولیبدن بین کارخانجات در کشور نتیجه را اعلام کنند.

وی به خطاب به مسئولین ذیربط گفت: باتوجه به اینکه استاندارمحترم کرمان مکرا اعلام کردند، برای ورود سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم و همانند حاجیان برای‌شان گاو گوسفند ذبح می‌کنیم، نباید شرایطی به‌وجود بیاوریم که سرمایه گذار حس کند ما با چه مسائل و مشکلاتی کار تولید را پیش می‌بریم، و اگر چنین شود سرمایه گذار دیگر رغبتی برای ورود به این عرصه نخواهد یافت.

مدیرعامل مجتمع شیمیایی رباط مولیبدن گفت: متاسفانه قوانین حوزه صادرات به کمک صادر کنندگان نمی‌آید و‌ گاه برخی از این قوانین، مانعی در برابر آنهاست و از سوی دیگر هم در مواردی امتیازات خاصی به برخی افراد و شرکت‌ها داده شده و از سایر شرکت‌های فعال در یک حوزه خاص دریغ می‌شود که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

نژادمحمودی دررابطه با بازار جهانی و صادرات کارخانه گفت: لازمه حضور در بازار جهانی رقابت پذیری، بالا بودن کیفیت محصولات صادراتی است و در این زمینه محصول تولیدی کارخانه به لحاظ برخورداری از کیفیت بالا و خریدار متقاضی مشکلی در بازار جهانی ندارد و درحال حاضر صد درصد محصول به کشور هلند و بندر رو‌تر دام به عنوان بورس فلزات جهان صادر می‌شود.

وی گفت: در صورتی که مسئولین استان همراهی کنند، عزم و اراده ما براجرای طرح توسعه شرکت تولید فروکروم و فرومنگنز در همجوار ی با طرح فعلی فرومولیبدن است که هم از نیازهای داخلی کشور تامین می‌کند و هم ظرفیت صادراتی دارد.

مدیرعامل مجتمع شیمیایی رباط مولیبدن اظهار داشت: به عنوان فرد مسئول در مجتمع همه موفقیت‌ها و عناوین بر‌تر و برگزیده‌ای که تا کنون به دست آورده‌ام را مرهون تلاش صادقانه تک تک همکارانم بخصص کارگران شزیف وزحممتکش) می‌دانم که جادارد ازهمه این عزیزان تشکر و قدردانی کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز