خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه‌ی یک شهر کرمان:

روزانه ۸۰ تن زباله از سطح منطقه یک جمع‌آوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۶۹

با توجه به اهمیت بهداشت و پاکیزگی معابر سطح شهر و سلامت شهروندان، نیاز است زباله‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن از منازل و محیط‌های زندگی شهروندان جمع‌آوری و دفع شوند.

شهردار منطقه‌ی یک شهرکرمان گفت: با برنامه‌ی منظم، به‌طور میانگین روزانه ۸۰ تن زباله، توسط۶۰ نیرو و ۲۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین در حوزه‌ی خدمات شهری جمع‌آوری و به معدن زباله حمل می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان، علی سعیدی افزود: با توجه به اهمیت بهداشت و پاکیزگی معابر سطح شهر و سلامت شهروندان، نیاز است زباله‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن از منازل و محیط‌های زندگی شهروندان جمع‌آوری و دفع شوند.

وی تصریح کرد: ماهانه بیش از دو میلیارد ریال از بودجه‌ی شهرداری منطقه‌ی یک، صرف جمع‌آوری و حمل مواد زاید شهری می‌شود که صرف این حجم از اعتبارات، اهمیت موضوع مشارکت شهروندان در کاهش تولید زباله را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به این‌که صرفه‌جویی مالی در بخش جمع‌آوری و حمل زباله‌های شهری، بدون هم‌یاری و مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست، افزود: بهترین مشارکت شهروندان در مرحله‌ی اول، کاهش تولید زباله و مرحله‌ی بعد، تفکیک زباله‌های خشک و تر در منزل است که توجه به این موضوعات توسط شهروندان، کمک بزرگی به شهرداری و هم‌چنین سلامت شهروندان و محیط‌زیست می‌کند.

سعیدی گفت: تبعیت از برنامه‌ریزی انجام‌شده در خصوص زمان جمع‌آوری زباله نیز، در کاهش هزینه‌ها و سامان‌دهی این وضعیت تأثیر به‌سزایی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز