خبرگزاری کار ایران

معاون هلال احمر کرمان خبرداد:

هشتمین دوره کشوری توان‌افزایی امداد و نجات کویر در کرمان

معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمان از برگزاری هشتمین دوره کشوری توان افزایی امداد و نجات کویر در کرمان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، محمد حیدری‌پور‌ با اشاره به میزبانی کرمان در هشتمین دوره کشوری توان‌افزایی امداد و نجات در کویر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان کرمان‌، 29 تا 31 اردیبهشت ماه ‌میزبان برگزاری این دوره است.  

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 امدادگر و نجاتگر از سراسر کشور در این دوره شرکت می‌کنند، افزود: شرکت‌کنندگان با حضور در کارگاه‌های آموزشی با مباحثی مانند جست‌وجو و نجات در مناطق کویری، اصول بقا در کویر، آشنایی با اکوسیستم کویری، ناوبری با نقشه و دستگاه GPS ‌و انواع جهت‌یابی بدون ابزار در روز و شب آشنا می‌شوند.

حیدری‌پور افزایش توان جسمانی نیروها، امدادگران و نجاتگران در شرایط بد آب و هوایی و جغرافیایی مناطق کویری، آشنایی با ویژگی‌ها و مناطق مختلف کویر و دانش‌افزایی تئوری و عملی امدادگران را از اهداف برگزاری این دوره برشمرد.

وی به کویری بودن استان کرمان و وجود بیابان‌های کویری در منطقه شهداد ‌اشاره کرد و گفت: اشتیاق بیش از پیش توریست‌ها به مناطق کویری در سال‌های اخیر، تلاش و آمادگی بیشتر نیروهای امدادی را در زمینه ‌امداد و نجات در کویر می‌طلبد.   

حیدری‌پور تصریح کرد: امدادگران و نجاتگران با شرکت در این دوره‌ها با سنجش سرعت عمل امدادی در به کارگیری تجهیزات و شناسایی، به ارزیابی و بررسی مسیرهای حادثه‌خیز می‌پردازند.

کد خبر : ۳۷۲۲۱۲