خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان مطرح کرد:

پرهیز از حاشیه‌های سیاسی از راهبردهای اصلی استان کرمان است

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۷۹۹

استاندار کرمان با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای اصلی استان کرمان، پرهیز از هرگونه حاشیه سیاسی و فاصله گرفتن از مسائل سیاسی بوده است، گفت: تلاش شده تا مسائل سیاسی مانعی در مسیر رسیدن به اهداف مد نظر نباشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی که صبح یکشنبه در شورای اداری استان کرمان با حضور وزیر کشور در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، سخن می گفت، افزود: پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند راهی برای برون رفت از وضعیت اقتصادی کنونی باشد و سطح رفاه مردم افزایش یابد.

وی عنوان کرد: در استان کرمان همه مدیران همدل و همزبان هستند تا سیاست های اقتصاد مقاومتی را در عمل پیاده سازی کنند.

استاندار کرمان به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: استان کرمان تاکنون در حد توان مدیران به خوبی اداره شده است.

رزم حسینی ضمن تقدیر از تلاش های نیروهای نظامی و انتظامی، گفت: تمامی برنامه های استان از جمله انتخابات بدون حاشیه امنیتی و به صورت کاملا امن برگزار شده است.

وی در ادامه سخنان خود از حضور پرشور مردم ایران و استان کرمان در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان به انهدام هواپیمای مسافربری ایرباس در خیلج فارس توسط ناو آمریکایی اشاره کرد و گفت: انهدام هواپیمای مسافربری ایران بر روی آبهای خلیج فارس از سوی آمریکا جنایت وحشیانه‌ای بود و این تنها جنایت امریکا ‌علیه ایران نبوده و دشمنی آمریکا با ایران ادامه دارد و آمریکا با این همه جنایت ‌علیه ایران و سایر کشورهای جهان ادعای طرفداری از حقوق بشر را نیز دارد.

آیت الله سید یحیی جعفری افزود: اگر همه سران کشورهای اسلامی و عربی همچون ایران عمل می کردند، اسرائیل از صحنه روزگار محو می شد اما امروز متاسفانه با 50 سال گذشته تفاوت کرده و مسئله به نفع صهیونیست ها پیش می رود و سران کشورهای اسلامی در حال برقراری ارتباط با اسرائیل هستند.

وی با اشاره به اینکه کار مملکت داری کاری بس دشوار است، یادآور شد: بحث اقتصاد مقاومتی که امروز در تریبون ها از آن سخن به میان می آید، زمان بر است که باید با برنامه مشخص و دقیق پیش رفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: مسئله اشتغال یکی از مسائل مهم جامعه است که متاسفانه برداشت جوانان از اشتغال، کار دولتی و تفکر پشت میز نشینی است لذا باید فرهنگسازی شده و سایر مشاغل مدنظر قرار گیرد که در این راستا همکاری دولت را می طلبد.

آیت الله جعفری با اشاره به تلاش های شبانه روزی دولت ، یادآور شد: مسئولین و دولتمردان باید با درایت و هوشمندی برنامه ها را به پیش برده و بکوشند تا مشکلات را برطرف نمایند.

وی ضمن قدردانی از وزیر کشور به منظور انتخاب رزم حسینی به عنوان استاندار کرمان، تاکید کرد: رزم حسینی در بین استانداران کشور یکی از استانداران نمونه است که در مسائل مختلف همچون آب ابتکار داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این نشست گفت:در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی قرار است یک جهش کاری، خلاقیت و ابتکار عمل جدیدی در فضای کاری مدیران، فرماندارن و بخشداران استان کرمان ایجاد شود.

حسین امیری خانمکانی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نیاز به یک تحول مدیریتی دارد، تصریح کرد: لازمه اقتصاد مقاومتی این است که یک تغییر رفتار در بین مدیران ایجاد شود و این تغییر رفتار باید در همه سطوح تصمیم گیری و تصمیم سازی صورت گیرد.

وی افزود: اجرای اقتصاد مقاومتی با چالش های دیگری نیز روبرو است که یکی از این موارد انتخاب هیات مدیره شرکت ها بزرگ صنعتی و معدنی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: امروز با همه مشکلات کارگری ومعدنی موجود در استان کرمان، اعضای هیات مدیره شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی باید از افراد با تجربه انتخاب شوند و انتخاب اعضای هیات مدیره از مرکز و انتخاب افردی که معدن ندیده باشند، درست نیست.

امیری اظهارداشت: انتقال حساب های بانکی و عملیات بانکی و بیمه ای شرکت های بزرگ یکی از موارد مورد تاکید در استان کرمان است که این امر نیز باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه هجوم و حضور زیاد اتباع بیگانه بر فرهنگ و اقتصاد شهرستان های استان کرمان سایه انداخته است، گفت: این موضوع در حال تبدیل به یک معضل است و باید دراین زمینه ساماندهی لازم صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: فرمانداری‌ها طرح و نیروی‌انسانی مورد نیاز برای ساماندهی اتباع بیگانه را ندارند و باید در این زمینه توجه لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز