خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کرمان:

تولیدی‌های پوشاک کرمان ظرفیت تهیه لباس فرم مدارس را دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: تولیدی‌های پوشاک کرمان ظرفیت تولید لباس فرم مدارس با کیفیت و مناسب را دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، حمید ذکااسدی صبح شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که در سالن پیامبراعظم استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه مجموعه آموزش و پرورش مدیون خدمات صادقانه عطا احمدی خیر مدرسه‌ساز است، افزود: یکی از دغدغه‌های این خیر مدرسه ساز مباحث آموزشی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام(اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل)، یادآور شد: این خیر مدرسه‌ ساز علاوه بر ساخت فضاهای آموزشی و عام‌المنفعه، امسال در راستای شعار سال در زمینه تولید پوشاک مدارس در استان وارد شده که مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بر تشکیل کمیته مشترکی شامل مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و رئیس اتاق اصناف استان تاکید و خاطر نشان کرد: زمان تصمیم‌گیری برای تولید فرم مدارس در استان گذشته است لذا با تشکیل این کمیته باید برای سال آینده تصمیم گیری کرد.

ذکا اسدی با اشاره به اینکه کلیه سفارشات دوخت و عرضه فرم مدارس باید با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان صورت پذیرد، گفت: با پیگیری‌های دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، ظرفیت خیاطی‌های استان شناسایی و بیش از ظرفیت به آنها سفارش داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکان تولید این حجم لباس فرم در استان وجود ندارد، افزود: آموزش و پرورش با هماهنگی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری می‌تواند از توان بانوان متقاضی کار، در تولید لباس فرم مدارس استفاده کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر تولید پوشاک با قیمت و کیفیت خوب در کل استان، گفت: آمار اشتغال پیش‌بینی شده در این حوزه 15 هزار نفر است.

ذکااسدی به قیمت‌های نامتعارف در برخی از مدارس اشاره کرد و یادآور شد: همه مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند دریافت خدمات دولتی هستند لذا آموزش و پرورش باید توجه داشته باشد مدارسی که از مصوبه شورای آموزش و پرورش استان در خصوص فرم مدارس، تمکین نمی‌کنند نسبت به کسر تسهیلات دولتی آنها اقدام شود.

کد خبر : ۴۰۰۰۹۶