خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی مرکز استان کرمان خبر داد:

متلاشی شدن باند گروگانگیری و اخاذی در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، از متلاشی شدن باند بزرگ هفت نفری گروگانگیری و اخاذی و آزادی 13 نفر از افراد گروگان گرفته شده در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، دادخدا سالاری افزود: اعضای این باند در چندین شهر فعالیت محرمانه داشته و پس از شناسایی بزه دیدگان با پوشیدن لباس‌های نظامی و استفاده از سلاح، آنان را دستگیر و با چشم‌بند در جعبه عقب خودروهای خود به منزلی که از قبل در شهر کرمان تهیه کرده بودند، منتقل می‌کردند.

وی بیان کرد: همچنین آنان را در غل و زنجیر و با زدن دستبند و پابند و چشم بند در شرایط سخت و غیر قابل تحمل و به صورت گرسنه و تشنه نگهداری و مورد ضرب و شتم شدید و انواع شکنجه‌های غیر انسانی قرار داده و در حالی که صدای ناله آنها بلند می‌شد با خانواده آنها ارتباط برقرار و برای آزادی آنان مبالغ گزافی را مطرح می‌کردند و از این طریق تاکنون میلیاردها ریال از افراد مختلفی اخاذی کرده‌اند.

دادستان کرمان گفت: تاکنون چندین حساب بانکی و میلیارد ریال وجه نقد موجود در حساب‌های بانکی متعدد، انواع خودروهای مختلف، منازل متعدد، سلاح و البسه نظامی، شوکر، دستبند و پابند که در عملیات‌های مختلف گروگانگیری از آنها استفاده می‌شده است از متهمان کشف و توقیف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این متهمان با اقدامات ضد امنیتی خود جامعه استان کرمان را ناامن کرده، اقدامات و افعال متهمان و قانون شکنان از نظر این دادستانی بر اتهام حد محاربه و افساد فی الارض قابل تطبیق و بر مبنای این تشخیص از سوی این مرجع مورد تعقیب قرار گرفته و به پرونده آنها به صورت ویژه و در اسرع وقت و طی مراحل قانونی رسیدگی می‌شود.

سالاری اظهار کرد: متهمان اتهامات دیگری از قبیل استفاده از البسه نظامی، حمل و نگهداری اسلحه غیرمجاز، گروگانگیری، اخاذی و ضرب و جرح عمدی را در کارنامه مخوف خود دارند.

کد خبر : ۴۰۴۸۲۰