خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان خبرداد:

پروژه‌های طرح تکاپو در استان کرمان اجرایی می‌شوند

استاندار کرمان از انعقاد تفاهم نامه پروژه‌های حوزه IT و ICT در قالب طرح تکاپو بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و استانداری کرمان و با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان گفت: اشتغال در استان کرمان باید با توزیع جغرافیایی معلوم شود.

علیرضا رزم حسینی با اشاره به نقش دهیاران در خصوص اشتغال روستایی گفت: دهیاران بایستی آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت اقتصادی و اشتغال مناطق خود بیان کنند.

رزم حسینی با اشاره به آمار اشتغال استان گفت: دولت در کرمان برای این توزیع جغرافیایی اشتغال و کار در مناطق روستایی برنامه کارشناسی انجام می‌دهد.
 در ادامه این نشست مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مطالعات اولیه طرح تکاپو در استان کرمان انجام و به تایید این وزارتخانه رسیده است

اسماعیلی گفت:در راستای واگذاری بخشی از تصدی‌های وزارت کار به موسسات کاریابی، موضوع طرح تکاپو در دستور کار قرار گرفت و بر لزوم اجرای آن تاکید شد.

وی در ادامه به جزئیات طرح "تکاپو" اشاره کرد و گفت: طرح تکاپو یکی از طرح‌های وزارت کار است که به توسعه و ساماندهی کسب و کارهای خرد و خانگی و اتصال آن به بنگاه‌های کوچک و متوسط توجه می‌کند.

اسماعیلی توجه به خوشه‌بندی‌ها و ابعاد توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری را از مهمترین رویکردهای طرح تکاپو ذکر کرد و گفت: رسته‌های مورد تاکید در استان کرمان شناسایی و اولویت تعریف و اجرای پروژه‌ها در قالب همین رسته بندی استانی انجام خواهد گرفت.

در ادامه مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان با اشاره به اینکه حوزه فناوری اطلاعات و آی تی سومین رسته مورد نظر طرح تکاپو در استان کرمان شناخته شده، گفت: در همین راستا بیست پروژه در این حوزه تعریف و هماهنگی های اولیه با هفت سرمایه‌گذار صورت گرفته و در آینده نزدیک تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت ارتباطات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری کرمان منعقد خواهد شد.

در این نشست که با توضیحات مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری کرمان همراه بود، مشاور طرح تکاپو در استان کرمان نتیجه مطالعات انجام شده و اقدامات صورت گرفته این طرح را توضیح داد.

کد خبر : ۴۲۷۴۱۹