خبرگزاری کار ایران

یک مقام کارگری در استان:

تحریم‌ها به کشاورزان مازندرانی انگیزه تولید داده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۱۲

چکیده: «به غیر از محدودیت‌های وضع شده از سوی دولت، تشدید تاثیر منفی تحریم‌های اقتصادی وضع شده بر علیه ایران از جمله دلایلی بود که کاهش ساخت و ساز در اراضی کشاورزی مازندران را به دنبال داشت.»

رئیس کانون هماهنگی شوارهای اسلامی کار استان مازندران با اشاره به افزایش انگیزه کشاورزی در پی محدودیت واردات، گفت: جای کشاورزی مکانیزه و فعالیت صنایع تبدیلی مرتبط با این بخش در استان حاصلخیز مازندارن خالی است.

«میرعلی شیرافکن» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: رایج نبودن استفاده از شیوه‌های مدرن کشاورزی در استان مازندران از دلایلی بود که باعثشد تا در سالهای اخیر بخش قابل توجهی از کشتزار‌ها و باغستانهای این استان به عرصه ساخت و ساز مجمتع‌های مسکونی و تفریحی تبدیل شود.

وی ادامه داد: هرچند از دو سال پیش تاکنون با سخت‌گیری‌های نهادهای دولتی اجازه تغییر کاربری به مالکان زمین‌های کشاورزی داده نمی‌شود، اما در‌‌ همان دوره یاد شده بخش‌ قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی استان مازندران از بین رفت.

به گفته این مقام کارگری به غیر از محدودیت‌های وضع شده از سوی دولت، تشدید تاثیر منفی تحریم‌های اقتصادی وضع شده بر علیه ایران از جمله دلایلی بود که کاهش ساخت و ساز در اراضی کشاورزی مازندران را به دنبال داشت.

شیرافکن افزود: تاثیر تحریم‌ها بر بازار محصولات کشاورزی به ویژه مواد غذایی باعثشد تا کشاورزان مازندرانی برای استمرار فعالیت‌های زراعی خود انگیزه پیدا کنند.

وی بابیان اینکه کشاورزان نیازمند حمایت‌های دولت هستند، گفت: ترویج شیوه‌های مدرن تولید و احداثواحدهای صنعتی مرتبط با بخش کشاورزی در استان مازندران می‌توان به رونق بیشتر کشاورزی در این استان کمک کند.

وی یادآور شد: در گذشته چون کشاورزان مورد حمایت جدی دولت نبودند ترجیح می‌دادند تا اراضی خود را به پیمانکاران ساختمانی واگذار کنند که نتیجه آن تهدید کشاورزی این استان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز