خبرگزاری کار ایران

ناصر قربانیان، معاون بازاریابی و فروش شرکت تراکتورسازی ایران:

امکان نوسازی تراکتورهای فرسوده با صرفه ‎جویی ناشی از سوخت/ آمادگی لازم برای پاسخ‌گویی به نیاز کشور را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۱۸۵

حدود 300 هزار دستگاه تراکتور فرسوده در کشور فعالیت می‌کنند که می‎توان از محل صرفه‌جویی ناشی از کاهش سوخت، تراکتورهای فرسوده و کهنه کشور را نوسازی و تراکتورهای نو در اختیار کشاورزان قرار داد.

به گزارش ایلنا، ناصر قربانیان، معاون بازاریابی و فروش شرکت تراکتورسازی ایران با بیان اینکه حدود 300 هزار دستگاه تراکتور فرسوده و قدیمی در کشور فعالیت می‎کنند، گفت: 200 هزار دستگاه از این تراکتورها عمر بالای 20 سال دارند که بر اساس محاسبات و مطالعات انجام شده، میزان سوخت مصرفی هر کدام از این تراکتورها حداقل 30 درصد از تراکتورهای نو و جدید بیشتر است و با صرفه‌جویی حاصل از جایگزینی این تراکتورها (فقط در مورد همین 200 هزار دستگاه) و اختصاص یارانه‎ای که دولت برای سوخت می‎دهد، از محل صرفه‎جویی در مصرف سوخت می‎توان سالانه 23 هزار دستگاه تراکتور به‎صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داد و این همه یارانه‎ای که برای سوخت پرداخت می‌شود را جایگزین نوسازی تراکتورهای فرسوده نمود.

توجه دولت را به فال نیک می‎گیریم

قربانیان در مورد اعلام اختصاص 5هزار میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان برای خرید تراکتور همزمان با سفر هیات‎ دولت به استان آذربایجان شرقی، گفت: ریاست جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهور در سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی اعلام کردند که دولت 5هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید تراکتور در نظر گرفته است که یک خبر خوب است و امیدواریم عملی شود.

وی گفت: جزئیات این تسهیلات را به ما اعلام نکرده‌اند اما همین که در مجموعه دولت این اراده وجود دارد و آن را از زبان رئیس جمهور و معاون اجرایی ایشان می‎شنویم، خوشحال کننده است.

امکان نوسازی تراکتورهای فرسوده با صرفه ‎جویی ناشی از سوخت/ آمادگی لازم برای پاسخ‌گویی به نیاز کشور را داریم

تسهیلات خرید تراکتور در دو سال گذشته صفر بوده

معاون بازاریابی‌ و فروش شرکت تراکتورسازی ایران همچنین گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه سال گذشته اعلام شد که 2هزار میلیارد ‌تومان تسهیلات برای خرید تراکتور به متقاضیان پرداخت می‌شود، اما هیچ کشاورزی برای این منظور به شرکت تراکتورسازی معرفی نشد.

قربانیان با اعلام اینکه خوشبختانه پیگیری‌های شرکت تراکتورسازی در این خصوص نتیجه داد و اکنون شاهد اعلام اختصاص تسهیلات خرید تراکتور هستیم، گفت: به جرات می‌توانم بگویم که پیگیری‌های شرکت تراکتورسازی باعث شد این کار نتیجه بدهد وگرنه از طرف وزارت جهاد کشاورزی و مرکز توسعه مکانیزاسون، آنگونه که باید شاهد تحرکی در این خصوص نبودیم؛ یعنی به‌جای اینکه آنها پیگیر این موضوع باشند، خود شرکت تراکتور سازی ایران مسئله را پیگیری می‌کرد.

آمادگی پاسخ به نیاز کشور

معاون بازاریابی و فروش شرکت تراکتورسازی اعلام کرد: این شرکت به‌طور کامل آمادگی دارد تا به نیاز کشور در این خصوص پاسخ دهد و در صورت پرداخت تسهیلات به کشاورزان، تراکتور مورد نیاز را تامین نماید.

قربانیان گفت: سامانه فروش اینترنتی شرکت فعال است و هر کدام از کشاورزان واجدالشرایط که بخواهند، می‎توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند. فقط مشکلی که در این زمینه وجود دارد، این است که سامانه شرکت قادر به احراز هویت شغلی کشاورزان نیست و لازم است که وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد و اگر وزارت جهاد کشاورزی یا هر سازمان دیگری اطلاعات یا سامانه‌ای دارد که بتوان هویت شغلی کشاورزان را از طریق آن احراز کرد، ما می‌توانیم به آن وصل شده تا از این طریق کشاورزان واقعی شناسایی و تراکتور در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی در مورد وضعیت عرضه به تقاضای تراکتور در کشور نیز گفت: خوشبختانه در حال حاضر در این زمینه به ثبات نسبی رسیده‎ایم و در حدود 50 هزار نفر در سایت اینترنتی شرکت ثبت‎ نام کرده‎اند و برنامه تولید ما برای امسال 40 هزار دستگاه است و تولید طبق برنامه پیش می‌رود؛ سال گذشته نیز 32 هزار دستگاه تراکتور تولید کردیم.

امکان نوسازی تراکتورهای فرسوده با صرفه ‎جویی ناشی از سوخت/ آمادگی لازم برای پاسخ‌گویی به نیاز کشور را داریم

افزایش تقاضا به دلیل اختلاف قیمت کارخانه و بازار

معاون بازاریابی‌ و فروش شرکت تراکتورسازی ایران گفت: متاسفانه بخشی از تقاضا در نتیجه اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار اتفاق می‎افتد و وقتی که قیمت بازار از قیمت کارخانه بیشتر باشد، تقاضا برای خرید تراکتور از کارخانه بالا می‎رود؛ به‎طوری‎که به فرض مثال، در مورد برخی تراکتورها مانند تراکتور باغی تولیدی این شرکت که قیمت آن در بازار و درب کارخانه تفاوت چندانی ندارد، تقاضا هم برای این نوع تراکتور کمتر است.

قربانیان گفت: متاسفانه این اختلاف قیمت‎ها باعث می‌شود که تراکتور به‎دست کشاورزان واقعی نرسد و ما به شکل‎های مختلف تلاش می‌کنیم، کشاورزانی که نیاز به تراکتور دارند و توان مالی لازم برای خرید آن را ندارند، صاحب تراکتور شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز