خبرگزاری کار ایران

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

افتتاح ۲هزار و 849 پروژه آب و خاک بخش کشاورزی در دهه فجر/ سهم 58 درصدی پروژه‌های آب و خاک در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۴۷۸

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح ۲هزار و 849 پروژه آب و خاک بخش کشاورزی کشور خبر داد و گفت: این میزان پروژه بیش از نیمی از طرح‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی یعنی معادل ۵۸ درصد کل پروژه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که بخش آب و خاک با افتتاح و بهره‌برداری از دو هزار و ۸۴۹ پروژه بخش کشاورزی در دهه فجر امسال پیشتاز است، گفت: این میزان پروژه با صرف بیش از ۲۱۲۶۲ میلیارد ریال اعتبارات ملی، استانی و خودیاری به مناسبت دهه فجر در استان‌های کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

به گفته وی، با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های آب و خاک در دهه فجر امسال، برای ۴۷ هزار و ۹۳۴ نفر اشتغال ایجاد شده و ۸۵ هزار و ۵۸۹ خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به پروژه‌های قابل افتتاح در بخش‌های مختلف این معاونت اشاره و تصریح کرد: اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های آب وخاک در سراسر کشور علاوه بر ارتقای بهره‌وری موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

نیازی با بیان این که بیشترین میزان از کل پروژه‌های قابل افتتاح آب وخاک مربوط به بازسازی و نوسازی قنوات است، افزود: ۸۴۷ پروژه بازسازی و نوسازی قنوات در ایام مبارک دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که نشان از توجه دولت و همچنین مشارکت مردم به حفظ و احیای این سازه تاریخی به عنوان منبع تامین آب دارد. 

وی افزود: ۵۵۲ پروژه سامانه‌های نوین آبیاری نیز در این ایام افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با توجه به منویات اخیر مقام معظم رهبری درخصوص تشکیل کارگروهی در دولت برای توسعه آبیاری نوین و توجه خاص ایشان به این حوزه، این امیدواری بوجود آمده است تا با سرعت بیشتری فناوری‌های جدید آبیاری در بخش کشاورزی پیاده‌سازی و بومی‌سازی شود تا از منابع آبی موجود حداکثر بهره‌وری صورت گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، پوشش انهار سنتی، احداث جاده‌های بین مزارع، احداث و بهسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، احداث و توسعه آب‌بندان‌ها، طرح‌های کوچک تامین آب و انتقال آب با لوله را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح آب و خاک در دهه مبارک فجر برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز