خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

تضمین امنیت ملی و غذایی با کاشت یک میلیارد درخت/ استفاده از ظرفیت صنایع در اجرای طرح

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۵۱۶

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر استفاده از ظرفیت‌های صنایع کشور و سرمایه‌گذاری آنان در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت امروز دوشنبه در جلسه ستاد مردمی طرح کاشت یک میلیارد درخت، ضمن قدردانی از ورود و حمایت برخی صاحبان صنایع در این طرح، گفت: از صنایع کشور انتظار داریم در راستای مسوولیت اجتماعی خود در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و در مراحل تولید، کاشت و نگهداری از نهال که تضمین کننده امنیت زیستی، غذایی، ملی، اجتماعی و اقتصادی کشور است، مشارکت کنند.

وی در همین حال افزود: بر اساس پروتکل‌های کنوانسیون‌های بین‌المللی، صنایع و کسب و کارهایی که کربن منتشر می‌کنند، باید برای جذب این آلاینده سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند و راحت‌ترین کار برای این منظور، کاشت درخت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اثربخشی فعالیت‌های بیولوژیک، بیومکانیک و مکانیک آبخیزداری اظهار داشت: با این اقدامات علاوه بر تولید اکسیژن می‌توان سالانه در هر هکتار حداقل ۶۰۰ متر مکعب آب در آبخوان‌ها ذخیره کرد و میزان تولید علوفه را حداقل ۱۲۰ کیلوگرم در هکتار افزایش داد.

وی گفت: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، حساسیت مردم را نسبت به منابع طبیعی بالا برده و مردم پیگیر اجرای این طرح هستند و درباره آن سوال می‌کنند.

نوبخت درباره فعالیت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی وزارت نفت نیز تصریح کرد: این شرکت تعداد قابل توجهی نهال کاشته است و برنامه چهار ساله برای درختکاری دارد و برای سرسبزی بخشی از عرصه‌هایی که در اختیارشان است، درحال اقدام هستند.

بنابراین گزارش، مجموعه اقدامات درباره ردیابی کربن، برنامه‌های جایگزین انتشار کربن در قالب برنامه‌های جاری کشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست و اقدامات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در دستور کار جلسه امروز بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز