خبرگزاری کار ایران

کاهش فشار بر ذخایر آبزیان با پرورش ماهی در قفس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۵۴۴

رییس سازمان شیلات ایران، بر پرورش ماهیان دریایی در قفس؛ برای تحقق اشتغالزایی، رونق تولید و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه رئیس سازمان اوقاف کشور و جمعی از مسئولان، اتحادیه تعاونی‌های صیادی و جمعی از جامعه صیادی غرب استان هرمزگان از یک مجموعه پرورش ماهی در قفس بازدید کردند.

سیدحسین حسینی در این بازدید بر اهمیت پرورش ماهیان دریایی در قفس در تحقق اشتغال‌زایی، رونق تولید و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در دولت مردمی گام‌های بسیار موثری در تمامی زمینه‌های شیلاتی به ویژه پرورش ماهیان دریایی در قفس برداشته شده، به طوری که تنها در استان هرمزگان ظرفیت ایجاد شده تولید ماهیان دریایی در قفس حدودا بیش از دو برابر شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور تصریح کرد: در نظر است از این نوار ساحلی به عنوان یک پایه زیستی برای تولید پروتئین آبزیان استفاده شود که استان هرمزگان در این امر و پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: با عنایت ویژه دولت مردمی به فعالیت‌های شیلاتی و برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های به عمل آمده، بی‌شک شاهد ارتقا و افزایش در تولیدات و اقدامات شیلاتی کشور خواهیم بود.

تداوم توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این بازدید با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت‌های شیلاتی در دولت مردمی گفت: بومی‌سازی قفس‌های دریایی را مورد توجه قرار دادیم و در همین راستا از قفس‌های ساخته شده در شرکت‌های داخلی بهره‌برداری می‌شود که گام مطلوبی برای تداوم توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس است.

مسعود بارانی با بیان این که استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳ هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است، گفت: پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان با نوار ساحلی گسترده و ۱۴ جزیره در سال‌های اخیر به عنوان سرمایه‌گذاری با سود مناسب با استقبال صیادان و ساحل‌نشینان روبرو شده و مجموعه شیلات در مسیر کاهش فشار بر ذخایر طبیعی آبزیان از این مهم حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز