خبرگزاری کار ایران

مربی تیم ملی کشتی آزاد:

برای موفقیت در المپیک بعدی باید از هم اکنون برنامه ریزی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۶۵

امیر توکلیان پس از قهرمانی تیم ملی ایران در رقابت های کشتی قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان گفت: برای موفقیت در المپیک ۲۰۱۶ برزیل باید از هم اکنون برنامه ریزی کنیم.

مربی خراسانی تیم ملی کشتی ایران پس از قهرمانی تیم ملی ایران در رقابت های کشتی قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان گفت: برای موفقیت در المپیک ۲۰۱۶ برزیل باید از هم اکنون برنامه ریزی کنیم.

به گزارش ایلنا، امیر توکلیان افزود: کشتی گیران تیم ملی با توسل به ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) بر روی تشک رفتند.

وی اظهار داشت: قبل از هر چیز باید این را بگویم که همزمانی این پیکارها با ایام میلاد امام هشتم(ع) تأثیر زیادی بر تقویت قوای روحی کشتی گیران ما داشت، تیم ملی یک هفته قبل از عزیمت به مجارستان به زیارت امام رضا(ع) آمد و در آنجا همه اعضای تیم از این امام همام برای سربلندی در رقابت های جهانی در خواست کمک کردند که خوشبختانه نتیجه بسیار خوبی هم حاصل شد.

وی در ادامه در خصوص شرایط فنی کشتی گیران در این مسابقه ها گفت: علیرغم مشکلات عدیده ای که در سه ماه اخیر برای تیم ملی کشتی به وجود آمد حدود ۸۰ درصد انتظاراتی که از تیم داشتیم برآورده شد و پس از سال های طولانی توانستیم قهرمانی جهان را در خارج از ایران به دست آوریم.

مربی خراسانی تیم ملی کشتی ایران با اشاره به این که رقبای ایران در این پیکارها نشان دادند توجه و تلاش زیادی را برای پیشرفت کشتی خود انجام می دهند، بیان کرد: اگر می خواهیم مدال آوری کشتی گیران ملی پوش در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ادامه داشته باشد باید از همین امروز شرایط را مهیا کنیم.

توکلیان افزود: رقبای ما نشان دادند با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند و امیدواریم وزارت ورزش و جوانان با حمایت از رشته های ورزشی مدال آور شرایط آن ها را بهبود بخشد.

وی در خصوص نقش رسول خادم در موفقیت تیم ملی ایران در این مسابقات هم اظهار داشت: تأثیر خادم را نمی توان نادیده گرفت، حضور این مربی و کشتی گیر با تجربه برای اعضای تیم دلگرمی بود، او که به خوبی از فنون و تکنیک های کشتی روز دنیا اطلاع داشت این تجربیات را به خوبی به کشتی گیران انتقال داد و در نهایت هم تأثیر مثبت خود را بر روی تیم گذاشت.

عضو کادر فنی تیم ملی کشتی ایران که در این رقابت ها مربیگری عزت الله اکبری که مدال نقره را بدست آورد بر عهده داشت، در خصوص این کشتی گیر گفت: یکی از نکات مثبت مسابقات این بود که هر کشتی گیر مربی مخصوص خود را داشت و از تمرین تا مسابقه با یکدیگر کار می کردند، مسوولیت هدایت اکبری با من بود، کمتر کارشناسی پیش بینی حضور اکبری درمجموع ۵ کشتی گیر برتر مسابقات را می کرد ولی او یک کشتی گیر با تکنیک و با انگیزه بود و خادم و بنده شناخت خوبی از توانایی هایش داشتیم و خوشبختانه در نهایت با مدال نقره وی قهرمان جهان شدیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز