خبرگزاری کار ایران

در آزاد می‌توانستیم ۲ مدال طلا بگیریم؛

معصومی: برای قهرمانان چه کرده‌اند که انتظار طلا دارند / نمی‌شود انتقاد کرد و کشتی را زیر سوال برد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۴۹۰

نمی‌شود انتقاد کرد و کشتی را زیر سوال برد. به هر حال تغییر وزن و تغییر قوانین بوده و اینکه چرا طلا نگرفتیم کادر فنی باید جوابگو باشد، اما به نظر من حداقل می‌توانستیم دو طلا بگیریم

ملی‌پوش سابق کشتی آزاد از شرایط حاکم بر ملی‌پوشان کشت چندان راضی نیست، چراکه معتقد است برای امثال رضا یزدانی که سال گذشته قهرمان جهان شده‌اند چه کار کرده‌اند که انتظار دارند در مسابقات‌جهانی موفق شوند.

گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا با فردین معصومی درباره نتایج تیم ملی کشتی‌آزاد کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان را در زیر می‌خوانید:

*عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی ازبکستان چطور بود؟
من زیاد در جریان مسابقات نیستم، اما شنیدم نایب‌قهرمان شدند. برای من کشتی رضا یزدانی مهم بود که در عین ناباوری نتوانست قهرمان شود. اگر همین امروز دوباره مسابقات قهرمانی جهان برگزار شود یزدانی یکی از فینالیست‌ها خواهد بود، اما به هر حال حذف شد.

*چرا در این مسابقات طلا نگرفتیم؟
نمی‌شود انتقاد کرد و کشتی را زیر سوال برد. به هر حال تغییر وزن و تغییر قوانین بوده و اینکه چرا طلا نگرفتیم کادر فنی باید جوابگو باشد، اما به نظرم حداقل می‌توانستیم ۲ طلا بگیریم. کمیل قاسمی اگر خودش را باور می‌کرد می‌توانست طلا بگیرد و رکوردشکنی کند، البته فکر می‌کنم کمیل به مدال‌نقره قانع شده بود و خیلی دیر شروع کرد. به نظرم کمیل فرصت خوبی داشت و باید طلا می‌گرفت. رسول خادم مدال طلا را خیلی دوست دارد و چطور شد که ۳ فینالیست ما نتوانستند طلا بگیرند خودشان باید پاسخگو باشند.

*به نظر شما نایب قهرمانی عنوان مطلوبی برای ما هست؟
ما همیشه نایب‌قهرمان می‌شویم و با هر کادر فنی که رفته‌ایم در این چند ساله دوم یا سوم شده‌ایم. مصاحبه یکی از اعضای کادر فنی را از رادیو شنیدم و خیلی اذیت شدم، چون گفت هیچ‌کدام از کشتی‌گیران ما مقابل طاها آک‌گول حتی یک دقیقه هم طاقت نیاوردند، اما قابل‌توجه این مربی تیم ملی باید بگویم پرویز هادی در لیگ پارسال با طاها آک‌گول کشتی گرفت که پایاپای هم بود، اما نمی‌دانم کدام کشتی‌گیر ما را می‌گوید که من یادم نمی‌آید. من هم در ترکیه با طاها آک‌گول کشتی گرفتم و فکر نمی‌کنم یک دقیقه طاقت نیاورده باشم.

* فعالیت همزمان رسول خادم در فدراسیون‌کشتی و تیم‌ملی روی عملکرد تیم تاثیری داشت؟
شاید خود رسول خادم به این باور رسیده که توانایی انجام هر ۲ کار را دارد و کسی نمی‌تواند این کارها را بکند. در دنیا بی‌سابقه است یک نفر هم رئیس‌فدراسیون و هم سرمربی تیم ملی باشد و حتما رسول خادم می‌تواند این ۲ کار را با هم انجام دهد. خادم خیلی باهوش و سیاست‌مدار است و تا حالا نتوانسته از توانش به خوبی استفاده کند. مردم ما از کشتی انتظار بالایی دارند و جز طلا چیزی مردم ما را راضی نمی‌کند، اما برای همین کشتی‌گیران که یک‌سال در اردو بودند و سال‌قبل هم طلا گرفته بودند چه کار کرده‌اند تا امسال با خیال راحت کشتی بگیرند؟ چه تغییر مالی برای قهرمانان ما اتفاق افتاده؟ اینها زن و بچه و زندگی دارند و آینده می‌خواهند. آنها در لیگ که نتوانستتند شرکت کنند و جایزه آن‌چنانی هم نگرفته‌اند و باید چطور زندگی‌شان را بگذرانند؟؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز