خبرگزاری کار ایران

مخالف آقایان زود حذف می‎شود؛

محمدی: رئیس‌فدراسیون، نخبگان کشتی را نمی‌بیند / وقتی ترور شخصیتی می‎بینم باید حرف بزنم

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۶۴۳

مگر قحط‎ الرجال است که یک نفر بخواهد همه کارها را انجام دهد / آدم‎های بسیار زیادی داریم که حرف‎های زیادی برای گفتن دارند، اما نمی‎خواهند به هر قیمتی کار کنند و کنار هستند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید آدم‎های بسیار زیادی داریم که حرف‎های زیادی برای گفتن دارند، اما نمی‎خواهند به هر قیمتی کار کنند و کنار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، غلام‎رضا محمدی در جمع خبرنگاران لرستان، با ابراز نارضایتی از شرایط کنونی کشتی کشور اظهار کرد: متأسفانه تبعات تغییر و تحولات غیرمنطقی قبل از المپیک‌لندن که کشتی خیلی از آن ضربه خورد، هنوز ادامه دارد و کشتی آزاد شرایط خوبی ندارد.

وی ادامه داد: بعد از المپیک ۲۰۰۸ شرایط خیلی‌خوبی در کشتی آزاد وجود داشت و با حمایت‎های یزدانی‎خرم پیشرفت کشتی فرنگی و آزاد ملموس بود که نتایج آن دوره خیلی خوب بود و حداقل باید در المپیک‌لندن هم یک طلا می‎گرفتیم، اما این اتفاق نیفتاد.

محمدی از عملکرد کنونی فدراسیون‌کشتی ابراز گلایه کرد و بیان داشت: الان در کشتی ما تصمیم گیرنده نهایی شخص رئیس فدراسیون کشتی است که تصمیمات او به شورای‌فنی اعلام می‌شود و همزمان مربیگری تیم کشتی را نیز بر عهده دارد و این همزمانی دو سمت اولین ایراد بزرگ بر آقای خادم است و من نیز بارها نسبت به این موضوع انتقاد کردم.

وی با بیان اینکه کشتی‌ایران دارد به شرایط خوب گذشته خود بر می‌گردد به نقش موثر مربیان شهرستانی برای پرورش چهره‌هایی خوش‌نام در عرصه کشتی اشاره کرد و گفت: ما پشتوانه خوبی در کشتی داریم و مربیان شهرستانی خوبی در این رشته وجود دارند که توانسته‌اند چهره‌هایی مانند احسان لشگری، رضا یزدانی، سید احمد محمدی، رضا افضلی، کمیل قاسمی و مسعود اسماعیل‌پور را پرورش دهند و این افراد کسانی بودند که حدود ۵ سال پیش کنار تیم ملی کشتی بودند و استفاده از آنها در تیم ملی بسیار موثر خواهد بود.

مربی‌سابق تیم‌ملی کشتی‌آزاد با عنوان این موضوع که در مورد مسائل کشتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، یادآور شد: فدراسیون‌کشتی کشور فرایندی را طراحی کرده که این فرایند را به نفع خود دور می‌زند و به هر جایی که خود دوست دارد کشتی‌گیر را وارد می‌کند و در تصمیمات فدراسیون کشتی دوگانگی زیادی وجود دارد که امیدوارم شرایط مدیریتی که بر فدراسیون‌کشتی کشور حاکم است تصحیح شده تا وضعیت کشتی کشور بهتر شود.

محمدی با اشاره به اینکه در فدراسیون کشتی کشور آزمون و خطاهای بسیاری وجود دارد و مربیان زیادی به تیم ملی آمده و رفته‌اند، اظهار داشت: از جمله این مربیان محمد بنا بود که اسطوره‌ورزشی ملت ایران است، ولی طوری با او برخورد و گفته شد که خائن است که او ترجیح داد از کشتی برود و این در حالی است که بنا بزرگترین خدمت ورزشی را به کشور کرده و در کشور جاودانه شده است.

این مربی لرستانی با اشاره به بازگشتش به‎عنوان مربی تیم ملی بعد از المپیک لندن، بیان کرد: آن زمان احساس کردم کشتی به من نیاز دارد و بدون هیچ تیتر و عنوانی و چون واقعاً کشتی را دوست داشتم برگشتم. کشتی‌آزاد مثل یک کِشتی طوفان‎زده بود که صادقانه و با هدف کمک وارد میدان شدم، اما متأسفانه رفتار آنها ریاکارانه بود.

محمدی تصریح کرد: احساس می‎کردم همه چیز خوب است و مشکلی وجود ندارد، اما روزبه‎روز می‎دیدم در اردوها برای تضعیف و تخریب غلام‎رضا محمدی تلاش می‎کنند و با توجه به شناختی که از روحیه من داشتند، کاری می‎کردند که رها کنم و بروم.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد با تأکید بر اینکه شرایط زجرآوری بود، اضافه کرد: لحظه‎شماری می‎کردند بروم و عرصه را بر من تنگ‎تر و شرایطی به‎وجود آوردند که از صحنه کشتی دور شوم و چاره‎ای نداشتم جز اینکه کنار بروم. با اینکه سال قبل در بوداپست کنار تیم بودم و قهرمان جهان شدیمع اما فشار زیادی به من آوردند که نمی‎توانستم بمانم و باید کنار می‎رفتم.

وی با بیان اینکه دلم با کشتی است و قلبم برای این رشته می‎تپد، یادآور شد: چون نمی‎توانستم شرایط را تحمل کنم اوایل اسفند سال گذشته از تیم ملی جدا شدم و در این مدت با توجه به شرایط حساس تیم ملی سکوت کرده بودم. فارغ از نتایجی که الان کشتی آزاد می‎گیرد من به فدراسیون انتقاد دارم. رئیس فدراسیون نباید سرمربی تیم ملی و در کنار تشک باشد. خادم به جای اینکه کشتی‎گیرها را کوچ کند باید در جایگاه ویژه باشد و در جاهایی که می‎خواهند حق امثال عبدولی را بخورند اجازه ندهد و رایزنی کند. به‎جای اینکه برای جایگاه کرسی فیلا تلاش کند کنار تشک می‎ماند.

دارنده دو نقره جهانی افزود: در شأن رئیس فدراسیون نیست که کنار تشک باشد. خیلی‎ها این عقیده را دارند، اما نمی‎توانند آن را به زبان بیاورند، چون کنار می‎روند. تا حالا کسی در این باره صحبت نکرده چون هیچ‌کس حق انتقاد ندارد و اگر کسی بخواهد انتقاد کند بدون شک کنار گذاشته می‎شود.

محمدی خاطرنشان کرد: خادم که همه‌کاره کشتی است، وقتی وارد فدراسیون شد شعار داد کشتی ما متحول می‎شود، اما این‎‌گونه نیست. مقایسه نتایج کشتی‌ایران در بازی‎های آسیایی گوانگژو و اینچئون، گواه این ادعا است. فدراسیون جدید شق‎القمر نکرده و تمام گذشته را به فراموشی سپرده‎‎اند، خیلی‎ها که به کشتی‌ایران خدمت کرده‎اند الان از صحنه تاریخ محو شده و انگار فقط رسول خادم است که می‎تواند کشتی ایران را به سر منزل مقصود برساند.

وی تأکید کرد: وی کشتی‎گیر استثنایی و قهرمان‌جهان بوده، اما نباید همه کشتی کشور را در دست بگیرد. باید حرمت‎ها حفظ شود، اما در عمل این‎گونه نیست و برخی در جهت تخریب بعضی‎ها تلاش می‎کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی در ادامه بیان کرد: غلام‎رضا محمدی چون اهرم و تیم رسانه‎ای ندارد باید سکوت کند، اما به این نتیجه رسیده‎ام که باید حرف بزنم. کشتی راه خودش را ادامه می‎دهد، اما بهتر است با مردم شفاف باشیم و درجهت تخریب‌دیگران گام برنداریم. دوره برده‎داری تمام شده، خیلی برایم سخت است که این حرف‎ها را به زبان بیاورم، اما وقتی ترور شخصیتی می‎بینم باید حرف بزنم. هرکسی با آقایان مخالف است، حذف می‎شود، خیلی دوست داشتم صادقانه کار کنم اما دیدم نمی‎شود.

محمدی در پایان گفت: امیدوارم دوستان فقط به فکر تعریف و تمجید نباشند و ظرفیت انتقاد داشته باشند و اجازه بدهند دلسوزان کشتی حرف‎شان را بزنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز