خبرگزاری کار ایران

کشتی فرنگی قهرمانی جهان - ازبکستان

نخستین قهرمانی فرنگی کاران ایران در میدان جهانی / ثبت رکورد تاریخی سوریان در تاشکند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۶۲۴

حمید سوریان مدال طلای وزن ۵۹ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان را از آن خود کرد و بیابانگرد و رضایی هم برنز گرفتند تا تیم ملی کشورمان با کسب ۴۲ امتیاز قهرمان مسابقات قهرمانی جهان شود.

حمید سوریان مدال طلای وزن ۵۹ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان را از آن خود کرد و بیابانگرد و رضایی هم برنز گرفتند تا تیم ملی کشورمان برای نخستین بار با کسب ۴۲ امتیاز قهرمان مسابقات قهرمانی جهان شود.

به گزارش ایلنا، مسابقات اوزان ۵۹،۷۱ و ۹۸ کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان از صبح امروز در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد که در وزن ۵۹ کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد آلکس آنچتی از رومانی گذشت. وی در دور بعد مقابل فهمی از مصر با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد. سوریان در این دور اسماعیل بوررو از کوبا نفر اول پان آمریکن را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله طالح ممدوف از آذربایجان را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و به دیدار نیمه نهایی رسید وی در این دیدار المرات تسمرادوف از ازبکستان را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مینگیان سیمینوف از روسیه را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و ضمن کسب مدال طلا رکورد تاریخی را برای خود ثبت کرد.

بیابانگرد صاحب مدال برنز شد

افشین بابانگرد صاحب مدال برنز وزن ۷۱ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان شد. در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ها یونگ کیم از کره جنوبی با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست یافت. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل چنگیز لابازانوف از روسیه با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال بیابانگرد به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه ابتدا بالینت کورپاسی از مجارستان را در یک کشتی دیدنی با نتیجه ۴ بر ۳ شکست داد وی در دیدار رده بندی نیز با نتیجه ۵ بر ۳ الکساندر ژیانویچ از بلاروس را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

قاسم رضایی هم مدال برنز گرفت

در وزن ۹۸ کیلوگرم قاسم رضایی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک کارل اسچون از سوئد را شکست داد. وی در دور بعد مقابل موسی اولویف از روسیه با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد. رضایی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر مارتین نیلسن از نروژ دارنده مدال برنز اروپا را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان نفر سوم المپیک لندن، نایب قهرمان جهان و قهرمان اروپا از ارمنستان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر یک الکساندر هاربوویک از بلاروس را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

نخستین قهرمانی تیم ملی فرنگی

تیم کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها با کسب یک مدال طلای حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم، یک مدال نقره امید نوروزی در وزن ۶۶ کیلوگرم و ۲ مدال برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی در اوزان ۷۱ و ۹۸ کیلوگرم و کسب ۲ مقام هفتمی و هشتمی حبیب اله اخلاقی و بهنام مهدی زاده در اوزان ۸۰ و ۱۳۰ کیلوگرم و کسب ۴۲ امتیاز برای اولین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

سوریان رکورد عبدالله موحد را شکست تا جاودانه شود

همچنین این رقابت ها یک رکورد تاریخی دیگر را در پی داشت که حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی ایران با کسب ششمین مدال طلای خود رکورد کسب مرغوبیت مدال را که پیش از این با ۵ مدال طلا و یک مدال المپیک نزد عبداله موحد کشتی گیر آزادکار اسبق ایران بود را با ۶ مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک از آن خود کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز