خبرگزاری کار ایران

به شرایط بیرونی باختیم؛

درخشان: اخراج‌اومانا عامل اصلی شکست ما بود / اهل بهانه‌جویی نیستم

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۸۵

آیا دستی در کار است تا پرسپولیس نتیجه نگیرد؟ من نمی‌‌گویم صددرصد این است، اما مگر یک تیم چند بازیکن دارد که ۶-۷ نفر تیم محروم و ۶-۷ نفر مصدوم باشند!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مستحق ۱۰ نفره شدن نبودیم که اینگونه بازی را از دست بدهیم. آنچه من را اذیت می‌کند این است که در دقیقه ۹۰ گل خوردیم و دیگر فرصتی نداشتم که بخواهم تصمیم دیگری بگیرم.

به گزارش ایلنا، حمید درخشان در نشست خبری پس از دیدار پرسپولیس و ذوب آهن و حذف سرخپوشان از مرحله نیمه نهایی جام حذفی گفت: به تیم ذوب آهن تبریک می‌گویم. بازی خوبی بود اما شرایط بازی به ضرر ما عوض شد. مقابل گل گهر داور با کارت، قدرت تیم ما را کم کرد و بعد هم درگیر محرومیت انضباطی و در واقع درگیر شرایط بیرونی بودیم.

وی ادامه داد: در تمام این هفته ذهن من درگیر رفع محرومیت پرسپولیس بود، از سازمان‌لیگ تشکر می‌کنم اما واقعا ما درگیری ذهنی داشتیم، ضمن اینکه در این بازی اخراج اومانا هم شرایط را به ضرر ما تغییر داد. فیلم بازی را نگاه کنید؛ روی صحنه گل اول خطا بر روی طارمی گرفته نمی‌شود و این توپ در ادامه وارد دروازه ما می‌شود.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: بر روی هر دو کارت اومانا حرف داریم. به‌خصوص در مورد کارت‌اول، چراکه همان خطا را مدافع ذوب‌آهن بر روی بازیکن ما انجام داد، اما کارت نگرفت، ولی دو کارتی که به اومانا نشان دادند و به قول داور او با دست به توپ زده بود، شرایط بازی را به ضرر ما عوض کرد. مستحق ۱۰ نفره شدن نبودیم که اینگونه بازی را از دست بدهیم. آنچه من را اذیت می‌کند این است که در دقیقه ۹۰ گل خوردیم و دیگر فرصتی نداشتم که بخواهم تصمیم دیگری بگیرم. داور آن خطا را در گوشه محوطه جریمه گرفت و همان ضربه سبب شد بازی را از دست بدهیم. امیدوارم این تجربه‌ای برای بازیکنان‌مان شود تا دیگر دقیقه ۹۰ گل نخوریم.

وی درباره عملکرد مکانی روی گل اول ذوب‌آهن و همچنین اخراج اومانا و تاثیر آن بر روند بازی تصریح کرد: در گل اول صحنه تک به تک بود و در چنین مواردی شانس دروازه‌بان چندان زیاد نیست اما درباره اخراج اومانا باید بگویم با تعداد زیاد محرومان و مصدومانی که داشتیم واقعا بضاعت ما کم بود و دست‌مان خالی شد. در این بازی بنگر را در اختیار نداشتیم و تا زمانی که ۱۰ نفره نشده بودیم تیم برتر میدان بودیم و فرصتی به حریف ندادیم اما وقتی ۱۰ نفره می‌شویم فشار هم بر تیم ما بیشتر می‌شود و کار دشوار است. ما گل دوم را هم در جریان بازی هم دریافت نکردیم بلکه بر روی یک ضربه ایستگاهی این گل به ثمر رسید.

درخشان ادامه داد: به بازیکنان تذکر داده بودم که روی ضربه ایستگاهی دقت کنند تا بازی را از دست ندهیم اما همان خطا تبدیل به گل شد. احساس من این بود که رجب‌زاده توپ را مستقیم به سمت دروازه می‌زند چرا که فاصله زیاد نبود اما اینکه توپ ارسال شود و یک مدافع هم به آن ضربه بزند، هم چندان دور از ذهن نبود و مدافعان ما باید دقت بیشتری می‌کردند با این حال اشتباه خط دفاعی سبب شد توپ وارد دروازه شود اما ما مستحق باخت نبودیم. اخراج اومانا خیلی به ضرر ما تمام شد چرا که هیچ بازیکن دیگری نداشتیم که بتوانیم جابه‌جایی انجام دهیم و شرایط بازی را برگردانیم. در هر صورت این هم قسمتی از فوتبال است و معتقدم با این تعداد محروم و مصدومی که تیم ما داشت تا همین جا هم کار بزرگی کرده‌ایم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا تیمش تاوان دست کم گرفتن بازی در جام حذفی و انجام بازی از سوی بازیکنان همانند یک دیدار لیگ برتر را داده تاکید کرد: ما تاوان را وقتی دادیم که اومانا اخراج شد. تا زمانی که او در زمین بود شانسی به حریف ندادیم اما وقتی ۱۰ نفره شدیم شیرازه کار ما به هم ریخت. بازیکنی هم روی نیمکت نداشتیم که جایگزین کنیم. قصد داشتم تعویضی در خط هافبک انجام دهم تا فشار کمتر شود اما دیدم بازیکنی در اختیار نداریم.

درخشان در پاسخ به خبرنگاری که نظر او را درباره شعار هواداران پرسپولیس با مضمون دست‌هایی در کار است که پرسپولیس جام نیاورد، جویا شد، اظهار داشت: نمی‌خواهم در این مقوله وارد شوم اما از نظر داشتن بازیکنان محروم و مصدوم وضعیت عادلانه نبود چرا بازیکن ما که در لیگ برتر کارت قرمز گرفته است، محروم می‌شود و ما نمی‌توانیم در جام حذفی هم از این بازیکن استفاده کنیم. عالیشاه بعد از گلزنی در دربی پیراهنش را از تنش درآورد و به خاطر این کار ۳ بازی محروم شده و ما در جام حذفی هم امکان استفاده از او را نداشتیم، یا محسن بنگر که در جام حذفی و مقابل گل‌گهر تنها به دلیل آنکه با حرکت دست به سبک رونالدو شادی گل انجام داد، کارت زرد گرفت و از این بازی مهم محروم شد.

درخشان گفت: با این شرایط و بازیکنانی که براثر این محرومیت‌ها از دست دادیم چگونه تیم ما می‌تواند ۳ بازی پشت سر هم ۱۲۰ دقیقه بازی کند؟ ما امکان اینکه از نیروی دیگری در ترکیب تیم استفاده کنیم نداشتیم. فشار این بازی‌ها یک طرف و اخراج بازیکن تیم و ۱۰ نفره شدن هم یک طرف دیگر. وقتی که این تعداد زیاد بازیکن محروم و مصدوم در اختیار داریم و در بازی هم تیم ۱۰ نفره می‌شود چگونه می‌توانم به آن کمک کنم؟ واقعا دست ما برای این بازی بسته بود.

وی یادآور شد: ما بازیکنان کلیدی مانند بنگر و عالیشاه را در اختیار نداشتیم آن هم در شرایطی که تیم به این بازیکنان تکیه دارد و از سوی دیگر نیروی لازم برای تصمیم‌گیری جهت پر کردن جای خالی این بازیکنان در خط حمله و دفاع نداشتیم. به هر صورت معتقدم با بی‌تجربگی خودمان نتیجه را از دست دادیم اما باز هم به بازیکنان تیم تبریک می‌گویم و معتقدم چیزی از شایستگی تیم ما کم نمی‌شود اما اشتباه خط دفاعی سبب شد گل دوم را در این بازی دریافت کنیم و نتیجه را از دست بدهیم.

درخشان در پاسخ به سوال خبرنگاری که چرا پرسپولیس در نیم فصل دوم اقدام به جذب بازیکن جدید نکرد و آیا هیئت مدیره و مدیرعامل پرسپولیس مقصر بودند، گفت: ۲ عامل باعثشد که این اتفاق نیفتد و نتوانیم بازیکنی جذب کنیم. یکی از این عوامل برگزاری بازی‌‌ها به فاصله ۳ روز بود و فرصت پیدا نکردم که با مدیرعامل باشگاه صحبت کنم و لیستی به او بدهم.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: قصد ما این بود که دست به دست هم دهیم و پرسپولیس را تقویت کنیم ولی برای من جای سوال است که چرا نیم فصل به پایان رسید، ۲ بازی باید برگزار می‌کردیم. قانون می‌گوید، وقتی نیم فصل به پایان می‌رسد، باید اقدام به جذب بازیکن جدید کنیم ولی من به عنوان مربی تمرکزم در حین بازی به دیدار آینده ما بود و فرصت نداشتیم که اقدام به جذب بازیکن جدید کنیم.

درخشان با بیان اینکه تمرکزش به هنگام دیدار مقابل ذوب‌آهن به دیدار آینده پرسپولیس بود، گفت: من در جریان این دیدار به فکر بازی بعدی بودم که ۱۱ بازیکن پیدا کنم تا برای پرسپولیس به میدان بروند. در دیدار با نفت تهران اشتباهات داوری باعثشکست ما شد و در سوی دیگر مدیرعامل جدید انتخاب شده بود و برای گرفتن هر امضایی نیاز به امضای مدیرعامل جدید بود. متاسفانه ما درگیر مسائل بیرونی شده بودیم و آنقدر مسائل حاشیه‌ای زیاد شد که تمرکز نداشتیم. برگزاری بازی‌ها به فاصله کم باعثشده بود که یک روز به سفر اختصاص یابد، یک روز به تمرین ریکاوری و فردای آن باید بازی می‌کردیم.

وی با اشاره به اخراج اومانا خاطرنشان کرد: وقتی داور مایکل اومانا را اخراج کرد، مجبور شدم خانزاده را به دفاع وسط ببرم. تیم بزرگ باید نفرات زیادی داشته باشد تا بتواند دست به تعویض بزند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که اگر شما فرصت جذب بازیکن جدید نداشتید، چطور با وکیا بازیکن فولاد خوزستان مذاکره کردید، گفت: چه کسی گفته که من با بازیکن مذاکره کرده‌ام؟ من به بازیکن زنگ نزدم، بلکه این بازیکن فولاد بود که با من تماس گرفت. همه پرینت مکالمات خودم را گرفته‌ام و آن را تحویل وکیلم داده‌ام. من باید همه تمرکزم را برای بازی پرسپولیس بگذارم اما اگر به نیمکت ما نگاه کرده باشید، متوجه شده‌اید بازیکنی نداشتیم. در بازی با ذوب‌آهن هم که داور بازیکن ما را اخراج کرد، بازیکنی برای تعویض نداشتیم.

وی با بیان اینکه، یک نفره نمی‌توان به جنگ همه رفت، گفت: این هفته نمی‌دانستیم در بازی با ذوب‌آهن تماشاگران محروم هستند یا نه. اینها مسائلی است که با آن دست و پنچه نرم می‌کنیم. در بازی با ذوب‌آهن که از حریف جلو افتاده بودیم و بازی خوبی انجام می‌دادیم، داور بازیکن ما را اخراج کرد و ۱۰ نفره شدیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز