خبرگزاری کار ایران

خوشحالم محمد بنا به خواسته‌هایش رسید؛

ربطی: علی‌اکبری را قربانی کردند تا از صحنه کشتی حذف شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۷۴

از نظر من علی‌اکبری یک قربانی است که خواسته‌اند او را از صحنه کشتی حذف کنند. باید تیمی پزشکی را به عنوان سرپرست این ورزشکاران انتخاب کنند تا از این آسیب‌ها در امان باشند.

ایلنا: انتخابات فدراسیون کشتی این روزها باز هم سوژه خبری شده چراکه همه نگران ورزش اول ایران هستند و حالا باید منتظر روزهای آینده بمانیم تا ببینیم کدام‌یک از کاندیداهای صاحب‌نام‌ عرصه کشتی پشت میز ریاست این فدراسیون می‌نشیند.

اینکه عباس جدیدی رئیس تشکیلات کشتی باشد یا رسول خادم مهم نیست، مهم این است که یک شرایط عالی و آرمانی را برای کشتی ایران فراهم آورند تا کشتی همانند المپیک لندن بار دیگر بتواند مدال‌آور باشد. این نه تنها خواست مردم کشتی‌دوست بلکه خواست همه اهالی کشتی و گوش‌شکستگان است.

عارف ربطی که سال‌ها در پست دبیری فدراسیون کشتی به قول خودش همچون سرباز نظام خدمت می‌کرده، معتقد است رئیس فدراسیون نه تنها باید در جایگاه فنی موفق باشد، بلکه باید یک مدیر توانا در پست مدیریت باشد.

به بهانه انتخابات فدراسیون کشتی، بازگشت محمد بنا و بحثدوپینگ امیر علی‌اکبری و… گفت‌وگوی ایلنا را با دبیر سابق فدراسیون کشتی بخوانید…

نظر شما در مورد انتخابات پیش روی فدراسیون کشتی چیست؟ با توجه به تقابل جدیدی و خادم…

به نظرم این انتخابات باید برگزار شود تا با برنامه‌ریزی صحیح شرایط بهتری را رقم بزند چراکه برای فدراسیونی مانند کشتی اصلا مناسب نیست که با سرپرست اداره شود. افرادی که برای این انتخابات گزینش می‌شوند باید توان کار کردن لازم را برای کشتی داشته باشند نه صرفا برای کسب عنوان وارد این انتخابات شوند و بعد از انتخاب شدن دچار مشکلاتی شوند.

به نظر شما کدام‌یک از این دو نفر می‌تواند سکان هدایت فدراسیون کشتی را بر عهده بگیرد؟

هر کدام از این افراد اگر قرار باشد هدایت فدراسیون کشتی را بر عهده بگیرند باید از لحاظ مدیریتی از پتانسیل بالایی برخوردار باشند و با چک کردن رزومه مدیریتی این افراد می‌توانیم متوجه توان مدیریتی آنها شویم. هدایت فدراسیون کشتی تنها قوی بودن از بعد فنی نیست، بلکه بعد مدیریتی آن بیشتر ارجحیت دارد. یا بهتر است بگویم ۵۰درصد مسائل فنی دخیل است و ۵۰درصد مسائل مدیریتی. در هر حال فرد انتخاب شده باید از جنس کشتی باشد یا باید از جنس کسی که سال‌ها مدیریت ورزشی را در کارنامه دارد.

نظر شما در مورد بازگشت مجدد محمد بنا به عرصه کشتی چیست؟

محمد بنا برای بازگشت مجدد به کشتی یکسری خواسته‌ها داشت که با بازگشت دوباره وی خوشحالیم به خواسته‌های خود رسید. حضور دوباره وی در کشتی را باید به فال‌نیک بگیریم. محمد بنا مدیریت خوبی در کشتی دارد. باید از مربیان بزرگ برای همه رده‌های سنی استفاده کرد.

نظر شما در مورد مثبت بودن آزمایش دوپینگ امیر علی‌اکبری چیست؟

آیا وقوع یک همچین مسائلی شایسته کشتی پرافتخار ایران است؟ شاید بتوان اتفاقی که برای علی‌اکبری افتاده را یک جور دشمن‌تراشی تلقی کرد چراکه علی‌اکبری از بزرگترین کشتی‌گیران ما محسوب می‌شود و امتحان خود را نیز پس داده، این مسئله باید توسط کارشناسان دوپینگ پیگیری شود. این مسائل آنقدر حساس هستند که باید تیمی پزشکی را به عنوان سرپرست این ورزشکاران انتخاب کنند تا از این آسیب‌ها در امان باشند. باید از هر لحاظ این ورزشکاران محافظت شوند. از کجا معلوم که شاید به عنوان غذا دارویی را به وی داده باشند تا علی‌اکبری را دوپینگی جلوه دهند. از نظر من علی‌اکبری یک قربانی است که خواسته‌اند او را از صحنه کشتی حذف کنند. نباید اجازه تماس با ورزشکار ممتاز ما در زمان مسابقات حساس به هر کسی داده شود. برای ورزشکارانی که توانایی‌شان برای همه محرز است به راحتی می‌توانند پاپوش درست کنند.

پیشنهادی مبنی بر بازگشت دوباره به فدراسیون کشتی ندارید؟

من خودم را از سربازان این نظام می‌دانم. اگر درخواستی مبنی بر بازگشت دوباره به فدراسیون داشته باشم حتما استقبال خواهم کرد، اما بهتر است از جوانان تحصیلکرده استفاده شود چراکه ما افراد تحصیلکرده و متخصص کم نداریم. باید از جوانانی که پتانسیل بیشتری دارند استفاده شود. ما هم سعی می‌کنیم در کنار آنها باشیم تا تجربیات لازم را انتقال دهیم اما باز هم می‌گویم اگر قرار باشد خدمت کنم با کمال میل خواهم پذیرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز