خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به خبرنگار ایلنا؛

گودرزی: بحثبا امید نوروزی پدر و فرزندی بود / دخالتی در انتخاب سرمربی تیم ملی نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۳۷۲

در این دیدارها معمولا بچه‌های ورزشکار مطالباتی دارند که آنها را مطرح می‌کنند؛ طبیعی است برخی در خصوص بدهی‌های فدراسیون‌ها از ما سئوال می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان ضمن رد هر گونه مناقشه و جدل با امید نوروزی در بازدید روز گذشته از اردوی تیم ملی گفت: صحبتم با ملی‌پوش کشتی بحثپدر و فرزندی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمود گودرزی در پایان جلسه هیات‌دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال ایلنا در خصوص اظهارات مطرح شده پیرامون بحثو جدل وی با امید نوروزی در اردوی تیم ملی کشتی ضمن تکذیب این خبر گفت: چنین چیزی وجود نداشته و ندارد. بنده معمولا از اردوهای ملی بازدید می‌کنم و مسائل فنی، مالی و روانی را مورد پرسش قرار می‌دهم.

وی افزود: در این دیدارها معمولا بچه‌های ورزشکار مطالباتی دارند که آنها را مطرح می‌کنند؛ طبیعی است برخی درخصوص بدهی‌های فدراسیون‌ها از ما سوال می‌کنند و این مطالبه را از ما دارند و از ما می‌خواهند دولت کمک‌های مالی خود را بیشتر کند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با طرح سئوالات این دوستان برای آنها مطرح می‌شود محدودیت‌های منابع برای ما وجود دارد، اما برخی کم صبر هستند، در حالیکه زمان بیشتری برای حل این مسائل نیاز است.

وی افزود: در جشن هفته آینده که برای تقدیر از قهرمانان برگزار خواهد شد به مقداری از این نیازها پاسخ داده می‌شود، اما وقتی یک بحثپدر و فرزندی مطرح می‌شود که البته بحثهم نیست، بلکه مطالبه درستی است که باید به آن پاسخ بدهیم توقع ما از رسانه‌ها این است که این مسائل به جدل و مناقشه تعبیر و تبدیل نشود.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: وزارت ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال دخالت نمی‌کند و این مسئله، از اختیارات هیئت رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال است.

وی اضافه کرد: انتخاب سرمربی، عقد قرارداد، محتوای قرارداد و… در حیطه اختیارات و وظایف فدراسیون است و با مدیریت هیات رئیسه و رئیس فدراسیون انجام می‌شود.

گودرزی افزود: تلاش وزارت ورزش بر این است که کوچک‌ترین دخالتی در گزینش، عقد قرارداد، رقم قرارداد و مفاد قرار نکند، اما اگر فدراسیون‌ها سئوال کنند و از وزارت ورزش مشورت بخواهند، به آنها مشورت‌های فنی و تخصصی در این حوزه‌ها ارائه می‌شود و اگر هم نخواهند، مختار هستند و می‌توانند به طور مستقل عمل کنند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: سرمربی تیم ملی فوتبال نیز باید مانند سرمربی سایر تیم‌های ملی حتما توسط فدراسیون‌ها انتخاب و گزینش شود. با وی توافق صورت گیرد و عقد قرار انجام شود. اگر از ما کمک مالی بخواهند در چارچوب همان تقویم پیش‌بینی شده و توانمندی‌های وزارت ورزش به آنها کمک خواهد شد، اما واقعا این‌طور نیست که مستقیم یا غیرمستقیم در گزینش افراد دخالت کنیم و من این مسئله را تکذیب می‌کنم. برخی رسانه‌ها اخبار نادرست و کذبی منتشر می‌کنند که صحت ندارد و من خواهش می‌کنم در این رابطه تجدیدنظر شود.

گودرزی در پاسخ به سئوالی در خصوص بهترین گزینه برای سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال، گفت: طبعا گزینه‌های بسیار برتری در جهان از جمله در اروپای غربی، اروپای شرقی و آمریکای لاتین هستند و صحبتی که من در هفته دولت داشتم، یک بحثکارشناسی بود و نباید آن بحثکارشناسی را با جهات سیاسی و اجتماعی مخلوط کرد.

وی در مورد آغاز بازی‌های آسیایی اینچئون و اعزام کاروان ورزشی ایران به این مسابقات در اواخر شهریور گفت: در این بازی‌ها دو گروه از ورزشکاران ما عازم این بازی‌ها خواهند شد. گروه اول افرادی هستند که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند و از این میان حدود ۲۸۵ ورزشکار، ۱۶۵ نفر کادر فنی و تعدادی همراه وجود دارند که در کل این کارروان به ۵۵۰ نفر می‌رسد که به لحاظ کمی نسبت به دوره قبل به دلیل محدودیت‌های مالی این میزان کاهش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: از سوی دیگر گروه دوم جانبازان و معلولین کشور ما هستند که با ۴۵۰ نفر عازم بازی های آسیایی خواهند شد. خواهش ما از رسانه‌ها این است که به این وجه از بازی‌های آسیایی نیز بپردازند تا بچه‌های ما به لحاظ روحی و روانی بتوانند مقام‌های خوبی کسب کنند و موجب شادی و نشاط جامعه شوند.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: علاوه بر این ما دو گردهمایی در این مدت خواهیم داشت که امروز طی مراسمی این دو کاروان خود را به بازی ‌های آسیایی بدرقه می‌کنیم و هفته آیند نیز جشن تجلیل از قهرمانان خود را در برنامه خواهیم داشت که این جشن حدود ۴ سال است که به تعویق افتاده و مطالبات ورزشکاران ما انباشته است. تا امروز دولت یازدهم به این مطالبات پاسخ بدهد.

وی ادامه داد: با دستور مساعد رئیس جمهور و معاون اول دولت و آقای نوبخت تلاش شد تا با وجود محدودیت منابع، کمک‌های شایانی انجام شود و مطالبات این بچه‌ها در هفته آینده چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی پاسخ داده شود تا آنها با روحیه بهتری در بازی‌های آسیایی شرکت کنند.

گودرزی در مورد کمک مالی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها نیز گفت: ما برای این کار فدراسیون‌ها را در یک جدولی به سه بخش تقسیم می‌کنیم که طبق آن کمک دولت به آنها تعلق خواهد گرفت. این کمک‌ها بستگی به وضعیت تقویمی دارد که خود فدراسیون‌ها به ما می‌دهند. از سوی وزارت ورزش و دولت به همه فدراسیون ها کمک می‌شود و فدراسیون فوتبال نیز از این امر مستثنی نیست.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص مصوبه دولت برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و اینکه آیا این مصوبه شامل پروژه های ورزشی نیز می‌شود گفت: ما در این مساله تابع سیاست های دولت هستیم. تصمیم نوبخت و به طور کلی دولت این بود که به جای تقسیم اعتبارات در پروژه‌های مختلف پروژه‌های در حد بالا را به اتمام برسانیم. در هفته دولت حدود ۱۰۷ پروژه افتتاح شد که تا پایان سال نیز علاوه بر این میزان بودجه ۱۷۰ پروژه دیگر تامین خواهد شد که از این میان حدود ۴۸ پروژه در نزدیک آینده افتتاح می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز