خبرگزاری کار ایران

از کشتی‌ایران جز این انتظار نمی‌رفت؛

جدیدی: کمرنگ‌کردن افتخارات‌اخیر بی‌انصافی است / خوشحالم گوش‌شکسته‌ها در فدراسیون هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۰۲۴

اگر مسابقات‌جهانی پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون برگزار نمی‌شد، می‌توانستیم از تمامی ظرفیت کشتی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان استفاده کنیم و در تاشکند، نتایج بسیار بهتری بگیریم.

نایب‌قهرمان المپیک سال ۱۹۹۶ گفت: اگر مسابقات‌جهانی کشتی قبل از بازی‌های آسیایی برگزار نمی‌شد و ما می‌توانستیم با قدرت‌کامل در جهانی ازبکستان شرکت کنیم، قطعا نتایج بهتری هم در کشتی‌آزاد و هم در کشتی‌فرنگی، کسب می‌کردیم.

عباس جدیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص نتایج تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات جهانی تاشکند، اظهار داشت: ابتدا باید به تمامی قهرمانان و زحمتکشان تیم‌های ملی آزاد و فرنگی، بابت کسب این نتایج تبریک بگویم. به نظرم کشتی‌گیران ما مثل همیشه باغیرت ظاهر شدند و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشتند.

وی افزود: اگر مسابقات‌جهانی پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون برگزار نمی‌شد، می‌توانستیم از تمامی ظرفیت کشتی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان استفاده کنیم و در تاشکند، نتایج بسیار بهتری بگیریم.

قهرمان اسبق کشتی‌جهان با بیان اینکه ایران یک بار دیگر نشان داد از قدرت‌های برتر کشتی دنیاست، ادامه داد: از کشتی کشورمان، انتظاری جز این نمی‌رفت و من خوشحالم اقتدار کشتی ما باز هم به جهان ثابت شد.

جدیدی در خصوص اینکه گفته می‌شود درخشش کشتی‌گیران ایران در تشک تاشکند، در شرایطی حاصل شد که قدرت‌های بزرگ کشتی‌دنیا آن قدرت همیشگی را نداشتند، تصریح کرد: این‌گونه صحبت‌ها، کمرنگ جلوه‌دادن زحمت‌های بچه‌ها و مربیان و در واقع بی‌انصافی است و باعثمی‌شود خستگی مسابقات دشواری همچون جهانی به تن آنها بماند. به نظرم به جای این قبیل حرف‌ها، باید از اعضای تیم‌های ملی آزاد و فرنگی به نیکی استقبال و تقدیر کرد.

نایب قهرمان المپیک ۱۹۹۶ در آتلانتا درخصوص رکوردشکنی حمید سوریان نیز افزود: سوریان در کشتی ایران و جهان تاریخ‌ساز شد و بعد از الکساندر کارلین روسی، تنها کسی است که به چنین افتخاری دست پیدا می‌کند. امیدوارم او با حفظ همین شرایط مطلوب بتواند در المپیک ۲۰۱۶ برزیل نیز مدال طلا به دست آورد تا در دنیای کشتی، بی‌رقیب و دست‌نیافتنی شود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مسئولان فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: وقتی یک تیم موفق ظاهر می شود، نمی توان نقش مدیریت را نادیده گرفت. یکدست بودن، همدلی و مدیریت بر مشکلات از جمله حاشیه ها، باعثموفقیت تیم های آزاد و فرنگی در جهانی ازبکستان شد.

جدیدی ادامه داد: جای بسی خوشحالی است که اهالی کشتی، سکان هدایت فدراسیون را در دست دارند و اداره ورزش اول مملکت به دست گوش شکسته ها افتاده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انتقادات چند ماه قبل وی از مسئولان وزارت ورزش بوده، نه دست اندرکاران فدراسیون کشتی، گفت: آن زمان، روی صحبتم با وزارت ورزش بود که باعثشد انتخابات فدراسیون های تکواندو، قایقرانی و تیراندازی دچار آن مسائل شود.

رأی نیاوردن مجدد امیررضا خادم در انتخابات اتحادیه بین‌المللی کشتی، موضوع دیگری بود که قهرمان پیشین کشتی جهان در مورد آن افزود: ما اگر بخواهیم در کشتی‌دنیا بیش از اینها موفق ظاهر شویم، باید از همین امروز تلاش و رایزنی کنیم تا در هیات رئیسه(فیلا سابق) صاحب کرسی شویم. برای این کار، همه اهالی کشتی باید دست به دست هم بدهند تا ایران به عنوان یکی از ارکان کشتی جهان، در هیات رئیسه هم کرسی به دست آورد.

وی درباره اینکه گفته می‌شود از داخل ایران کارشکنی‌هایی درخصوص رأی نیاوردن امیر رضا خادم انجام شده بود، یادآور شد: بنده در مورد این موضوع حرفی ندارم، چون اطلاعی در این باره ندارم.

عضو شورای شهر تهران در پایان درباره این‌که حسین رضازاده از بین شورای‌شهر و ریاست فدراسیون وزنه‌برداری، می‌بایست یکی را انتخاب کند، تصریح کرد: به نظرم این موضوع باید برای همیشه حل شده و از طریق قانون رفع و رجوع شود. این کار باید از سوی مجلس صورت بگیرد، یعنی اگر مجلس حضور در شورای‌شهر را شغل تشخیص داد، هر کسی باید از دیگر مسئولیت‌های خود کناره‌گیری کند. با این کار تکلیف مردم هم مشخص می‌شود. به هرحال امیدوارم اگر این مشکل حل شود، چه کسی بهتر از رضازاده که در دو پست مدیریتی خود به مردم و جامعه ورزش خدمت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز