خبرگزاری کار ایران

پهلوان‌ها سرمایه‌های اصلی هستند؛

مهرعلیزاده: ‌ کشتی‌پهلوانی برتری‌هایی بر کشتی‌آزاد دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۵۵۷

کشتی پهلوانی از دیدگاه ما به نسبت تمام کشتی‌های بومی و سنتی از جایگاه بالاتری برخوردار است و هیچ‌گاه آن را با سایر کشتی‌های سنتی هم‌تراز و برابر فرض نکرده‌ایم.

رییس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای بر نگاه ویژه و دقت عمل در خصوص جایگاه و معرفی کشتی پهلوانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محسن مهرعلیزاده در جریان برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشتی پهلوانی کشور در مشهد با تقدیر از اجرای این برنامه با استفاده از ظرفیت‌های بالای استان خراسان‌رضوی در شهر مشهد گفت: کشتی پهلوانی از دیدگاه ما به نسبت تمام کشتی‌های بومی و سنتی از جایگاه بالاتری برخوردار است و هیچ‌گاه آن را با سایر کشتی‌های سنتی هم‌تراز و برابر فرض نکرده‌ایم. این رشته چه از نظر فنون و چه از نظر اصالت و محتوی و پشتوانه فرهنگی با سایر کشتی‌ها تفاوت‌های بنیادین دارد و این مهم باید مورد توجه و دقت همه مسوولان و متولیان امر قرار گیرد. کما اینکه این رشته در باب زیبایی‌شناسی نیز به نظر من برتری‌هایی بر کشتی‌آزاد دارد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش ما تاکنون این کشتی‌آیینی به ۸۴ کشور جهان معرفی شده و استعداد بالایی برای حضور در المپیک دارد. پس در این مسیر کار سخت و تلاش بسیاری در پیش داریم و بر فدراسیون کشتی نیز واجب است با همین رویکرد فعالیت کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های فدراسیون‌کشتی در برگزاری این مسابقات گفت: در فدراسیون‌جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای دو رشته اصلی معرفی می‌شوند که یکی رشته زورخانه‌ای و دیگری کشتی پهلوانی است، لذا کار اصلی این فدراسیون‌جهانی حمایت از توسعه این ورزش است، اما با توجه به تلاش‌های فعلی و علاقه‌مندی موجود وضعیت این رشته در کشور باید بسیار بهتر از وضع موجود باشد.

مهرعلیزاده درباره جایگاه استان خراسان‌رضوی در این رشته گفت: این استان پتانسیل بسیار خوبی دارد که باید مورد توجه و استفاده قرار گیرد. در گذشته مردم در گودهایی در گوشه و کنار شهر جمع می‌شدند و با حضور پهلوان‌ها و ورزشکاران زورخانه‌ای به اجرای کشتی‌های سنتی مبادرت می‌کردند. این پهلوان‌ها سرمایه‌های اصلی استان هستند و باید حفظ شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز