خبرگزاری کار ایران

در المپیک نتیجه خوبی می‌گیریم

میرزاشفیع: سوریان امید کاروان کشتی ایران است

میرزاشفیع معتقد است کسب سهمیه المپیک در آخرین مرحله مسابقات گزینشی برزیل به کاروان اعزامی ایران انرژی مثبت تزریق کرد.

سعید میرزاشفیع، کارشناس کشتی با اشاره به ارزشمند بودن حضور حمید سوریان در کاروان المپیک ایران در برزیل  به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: مسابقات گزینشی کشتی فرنگی در وزن 59- به نوعی تبدیل به موضوع بیم و امید کاروان المپیک ایران شده بود که حمید سوریان با توجه به ناکامی‌های متعدد در راه رسیدن به المپیک برزیل توانست با نمایش زیبا و فنی، سهمیه با ارزشی را کسب کند و به نوعی امید را به کاروان المپیک ایران بازگرداند. وقتی کشتی‌گیران کاپیتان با ارزش خود را کنار خود می‌بینند قطعا نتیجه بهتری خواهند گرفت.

او ادامه می‌دهد: با توجه به نتایجی که توسط کشتی‌گیران در هر دو رشته فرنگی و آزاد به دست آمده به نظر تیم ملی کشتی آزاد را می‌توان جوان و شاداب و تیم ملی کشتی فرنگی را با تجربه دانست که هر دو تیم می‌توانند نتایج خوبی کسب کنند. به جز چند وزن که کشتی گیران از نظر فنی به هم نزدیک هستند، تقریبا کادر فنی به ترکیبی که به المپیک اعزام خواهد کرد رسیده است و در مسابقات و تورنومنت‌های پیش‌رو آنها را محک می‌زنند تا بهترین تیم را به برزیل اعزام کنند.

میرزا شفیع، نبودن جایگزین برای کشتی‌گیران نامدار را یکی از مشکلات اصلی کشتی ایران می‌داند و ادامه می‌دهد: باید برای جوان کردن کشتی‌ ایران برنامه‌های هدف‌مندی داشته باشیم و در همه مسابقات تنها برای کسب نتیجه از قهرمانان اصلی خود استفاده نکنیم به عنوان مثال اگر از رضا یزدانی در مسابقات آسیایی و دیگر رقابت‌ها کمتر استفاده می‌شد در روزهای منتهی به المپیک استرس از دست دادن او را نداشتیم.

کارشناس کشتی در خصوص نتیجه‌ای که می‌تواند برای المپیک ایران پیش‌بینی کند می‌گوید: نباید انتظارات را از ورزش کشتی بالا برد و با این کار نتیجه‌گیری را برای آنها سخت کرد، ولی با توجه به نفرات موجود اگر مصدومیت و اتفاقات گریبان گیر کشتی ایران نشود ما بدون در نظر گرفتن رنگ مدال‌ها می‌توانیم شش مدال کسب کنیم.

کد خبر : ۳۶۸۹۱۹