خبرگزاری کار ایران

تیم ملی کشتی ساحلی ایران قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی ساحلی بزرگسالان ایران، با کسب 4 مدال طلا، قهرمان رقابت‌های جهانی این رشته در کرواسی شد. پیش از این نیز تیم جوانان کشتی ساحلی ایران عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود و نوجوانان ایران نیز نایب قهرمان جهان شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون کشتی، مسابقات جهانی کشتی ساحلی در رده بزرگسالان روز یکشنبه، 16 خرداد در شهر فازانا کرواسی برگزار شد که تمامی نمایندگان کشورمان صاحب مدال طلا شدند و با کسب 40 امتیاز به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یافتند. تیم های یونان و ترکیه نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

محمد نادری کشتی‌گیر وزن ۷۰ کیلوگرم، در کشتی اول با سامت آک از ترکیه کشتی گرفت و این حریف را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. نماینده ایران در کشتی دوم پنجه در پنجه حریفی از رومانی انداخت و با حساب سه بر صفر لاورنتیو ماساکی استوروس را مغلوب کرد. نادری در کشتی ماقبل فینال روچا تاسسو از برزیل را سه بر صفر شکست داد. نماینده شایسته کشورمان در دیدار نهایی با گیناگوس استوریدیس کشتی گرفت و در پایان این رقابت حساس را با حساب سه بر یک به نفع خود به پایان رساند تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

پیمان حیدری که روز شنبه نیز در رده سنی جوانان در همین وزن به میدان رفت و قهرمان شد، در وزن ۸۰ کیلوگرم، در دور اول استراحت کرد و در کشتی نخست با علی دوغان از ترکیه مبارزه کرد و با نتیجه سه بر صفر پیروز شد. حیدری در کشتی بعد گئورگیس کولوکسیدیس از یونان را سه بر صفر شکست داد. نماینده کشورمان در کشتی ماقبل فینال آندراس لادجزی کواچ از مجارستان را سه بر صفر مغلوب کرد. حیدری در دیدار فینال با الگور سوفرونیف از روسیه کشتی گرفت و این کشتی را با امتیاز چهار بر یک به سود خود به پایان رساند تا قهرمان شود.

محمد ساداتی در وزن ۹۰ کیلوگرم در مبارزه نخست با حساب چهار بر صفر نماینده نروژ را شکست داد. ساداتی در کشتی دوم خود ویکتور فرانت آندری از رومانی را سه بر یک شکست. نماینده کشورمان در ادامه با پاتریک پوسپوکی از مجارستان مبارزه کرد او را با نتیجه سه بر صفر مغلوب کرد. ساداتی در کشتی ماقبل فینال یک کشتی حساس را با جورجیوس گریادیس از یونان برگزار کرد و در حالی که دو بر صفر از حریف عقب بود در نهایت سه بر دو به پیروزی رسید تا فینالیست شود. ساداتی در فینال چریستوس پیتردیس از یونان را سه بر یک برد و قهرمان شد.

جابر صادق‌زاده نماینده وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست مسابقات، در مبارزه اول خود دیمیتری آکریتیدیس از یونان را در کمتر از ۱۴ ثانیه سه بر صفر شکست داد. صادق زاده در کشتی ماقبل فینال با کادیر ارگین از ترکیه مبارزه کرد و این کشتی‌گیر را نیز با اقتدار و با نتیجه سه بر صفر مغلوب کرد. صادق زاده در فینال کریستوس نیفادوفولوس از یونان را سه بر صفر شکست داد و قهرمان شد.

 

تیم جوانان ایران نیز روز شنبه با کسب سه مدال طلا (یک کشتی‌گیر کمتر) به عنوان نخست رسیده بود و تیم نوجوانان نیز با کسب 2 مدال طلا (یک کشتی‌گیر کمتر) عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده بود.

 

در پایان این رقابت‌ها تمامی کشتی‌گیران ایرانی(نوجوانان، جوانان، بزرگسالان) با شکست رقبای خود به مدال طلا رسیدند.

 

کد خبر : ۳۷۷۹۸۴