خبرگزاری کار ایران

یزدانی: لطف خدا شامل حالم شد و طلا گرفتم/حریف روس تمارض می‌کرد، داوری با آنها بود

قهرمان وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک ریو گفت: لطف خدا شامل حالم شد و طلا گرفتم.

به گزارش ایلنا، حسن یزدانی پس از کسب مدال طلای وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک گفت: در المپیک تمام حریفان با آمادگی بالا شرکت می‌کنند. در دیدار اول نماینده هائیتی را شکست دادم و در دیدار دوم هم ترکیه کشتی‌گیر خوبی بود و در اواخر مسابقه افت کردم اما برنده شدم

وی ادامه داد: با کشتی‌گیر قزاق هم که در نیمه‌نهایی کشتی گرفتم خوب بود، اما لطف خدا شامل حالم شد و طلا گفتم.

قهرمان المپیک تصریح کرد: حریف روسی کشتی‌گیر کاربلد و بزرگی بود، اما بسیار تمارض کرد و داوری نیز دچار نقایصی بود. روس‌ها کم نفس هستند و می‌دانستم که باید چگونه با وی مبارزه کنم. دکتر اعلام کرده بود که وی نمی‌تواند ادامه دهد، اما چون داوری‌ها با روسیه بود از این حریف حمایت می‌کردند؛ خدا را شکر توانستم طلایی شوم.

یزدانی ادامه داد: متأسفانه نماینده‌ای در اتحادیه جهانی کشتی نداریم تا از حق‌مان دفاع کند، امیدوارم در آینده یک نماینده داشته باشیم.

وی درباره تمارض حریف روسش گفت: اعصابم خراب شده بود، چون حریفم جلو بود و با این کار مدام استراحت می‌کرد، اما رسول خادم من را راهنمایی کرد و توانستم کشتی خوبی را پیاده کنم. بعد از مسابقات جهانی لاس‌واگاس استارت حضور در المپیک را زدم؛ چراکه باید به یک وزن بالاتر می‌آمدم. تمام فکر و ذکرم کسب طلای المپیک بود بعد از 16 سال کشتی آزاد در المپیک را صاحب مدال طلا کردم.

یزدانی درخصوص عدم مبارزه با جردن باروس هم گفت: باروس کشتی‌گیر خوبی است، اما به حریف روسی باخت و در نهایت نتوانستیم با وی مبارزه کنم. 2 سال است در حال تلاشم و امروز نتیجه را گرفتم و این مدال را تقدیم به مردم می‌کنم.

 

کد خبر : ۴۰۲۲۶۴