خبرگزاری کار ایران

یک طلا و دو نقره حاصل تلاش فرنگی‌کاران نوجوان ایران در روز نخست رقابت‌های قهرمانی جهان

تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران در روز نخست رقابت‌های جهانی در گرجستان، صاحب یک مدال طلا و دو مدال نقره شد.

به گزارش ایلنا، رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان در شهر تفلیس گرجستان در حال پیگیری است که در پایان مسابقات روز نخست، تیم ایران توسط یوسف حسینوند در وزن ۶۳ کیلوگرم صاحب مدال طلا و محمدرضا مختاری و وحید دادخواه در وزن ۱۰۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۵۰ کیلوگرم  پویا دادمرز در دور نخست مقابل الکساندر پچورنکا از بلاروس با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید وی در دور دوم نیز مقابل گئورگی شوتادزه از گرجستان با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، دادمرز به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا در این گروه  لوپو کنستانتین از رومانی را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت اما در این دیدار مقابل زائور نوریف از آذربایجان با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۵۴ کیلوگرم رضا مردی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل ساچین رانا از هند با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مسابقات بعدی، مردی از دور رقابت ها کنار رفت و یازدهم شد.

در وزن ۵۸ کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور اول در دور دوم اربول باکایروف از قرقیزستان را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست داد، وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل عبدالسامت باشار از ترکیه با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله دیوید جک راسل از آمریکا را با نتیجه ۱۰ بر ۲ شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. مختاری در دیدار پایانی مقابل والنتین پتیچ از مولداوی با نتیجه ۵ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم یوسف حسینوند در دور اول دانیل جائو دی از پرتقال را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد وی در دور دوم مقابل ایگنازیو سانفلیپو از ایتالیا با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید. حسیوند در دور سوم و درمرحله یک چهارم نهایی مقابل هاریچیا پوقوسیان از ارمنستان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله و برای حضور در فینال ریوما آنراکویو از ژاپن را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و در دیدار فینال هم سرگئی استفانوف از روسیه را با نتیجه ۱۰ بر ۴ مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۱۰۰ کیلوگرم وحید دادخواه پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ماخومد ماخود از اوکراین با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر یک داود سلیم اولجان از ترکیه را شکست داد. دادخواه در دیدار نیمه نهایی نیز یوری ناکازاتو از ژاپن را ۹ بر ۲ شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت. وی در دیدار فینال مقابل جرارد کورنیچزاک از لهستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

رقابت‌های پنج وزن دوم امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود می‌روند.

 

کد خبر : ۴۱۰۶۴۲