خبرگزاری کار ایران

کشتی قهرمانی دانشجویان جهان – ترکیه

کشتی فرنگی دانشجویان جهان/یک نقره و یک برنز نمایندگان ایران در روز نخست

رقابت‌های کشتی قهرمانی دانشجویان جهان در حالی از امروز در رشته کشتی فرنگی روز نخست خود را سپری کرد که حاصل تلاش نمایندگان ایران کسب یک نشان نقره و یک نشان برنز بود.

به گزارش ایلنا و به  نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی، امروز شنبه هشتم آبان ماه و در اولین روز از رقابتهای کشتی فرنگی رقابتهای قهرمانی دانشجویان جهان نمایندگان کشورمان در چهار وزن به روی تشک رفتند.

در وزن 59 کیلوگرم فرشاد عیسوند در دور دوم برابر کشتی گیری از ترکیه میزبان 5 بر یک پیروز شد و به جمع چهار نفر برتر راه یافت. وی در دور سوم در یک دیدار نفسگیر برابر نماینده قزاقستان 2 بر صفر به برتری رسید و با این پیروزی دلچسب مدال نقره خود را مسجل و راهی دیدار فینال گردید. عیسوند در دیدار فینال برابر نماینده قرقیزستان با نتیجه 7 بر 2 بازی را واگذار و به مدال نقره بسنده کرد. در این وزن ورزشکاران ترکیه و مولداوی مشترکا برنز گرفتند.

در وزن 71 کیلوگرم برومند اصلان در دور اول قرعه استراحت خورد. وی در مسابقه اول خود در دور دوم در برابر نماینده آلمان با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد . اصلان برای راه یابی به فینال باید برابر ورزشکاری از قزاق قرار می گرفت. وی در این مسابقه با نتیجه 5 بر 2 برابر نماینده قزاقستان باخت و از راه یابی به فینال بازماند . کشتی گیری شایسته ایران برای کسب مدال برنز به مصاف ورزشکاری از اوکراین رفت و توانست با نتیجه 6 بر 4 به برتری رسیده و نشان برنز را از آن خود کند. در این وزن نمایندگان بلاروس و قزاقستان مدالهای طلا و نقره و ورزشکارانی از ایران و ترکیه نیز مشترکا مدال برنز دریافت کردند.

 

علی زینتی رفاه در وزن 80 کیلوگرم در اولین مسابقه خود کشتی گیر لهستان را در یک مسابقه نفسگیر با نتیجه 2 بر یک شکست داد. وی برای فینالیست شدن برابر نماینده میزبان قرار گرفت اما این رقابت را با نتیجه 2-1 مغلوب شد و از راهیابی به فینال بازماند. وی برای کسب نشان برنز به مصاف ورزشکاری از بلاروس رفت اما در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر نتیجه را واگذار و با این باخت در رده پنجم جهان ایستاد. در این وزن نمایندگان مجارستان و ترکیه به ترتیب طلا و نقره و روسیه و بلاروس مشترکا صاحب نشان برنز شدند.

مجید علیاری چهارمین نماینده ایران در مسابقه امروز کشتی فرنگی در وزن 98 کیلوگرم در دور اول کشتی گیر قرقیزستان را برد . وی برای فینالیست شدن باید بتواند کشتی گیری از اتریش را شکست دهد. وی 4 بر صفر این بازی رو واگذار کرد . علیاری برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی با نتیجه 3 بر یک برابر ورزشکاری از بلاروس باخت و پنجم شد. در این وزن کشتی گیران ترکیه و اتریش مدال طلا و نقره گرفتند و بلاروس و روسیه مشترکا برنز گرفتند.

این دیدارها فردا یکشنبه نهم آبان ماه با برگزاری چهار وزن دیگر کشتی فرنگی به کار خود پایان می دهد.

دوازدهمین دوره رقابتهای کشتی قهرمانی دانشجویان جهان از هفته گذشته در شهر کروم ترکیه در جریان است. تیم ایران در بخش کشتی آزاد موفق به کسب هشت مدال و عنوان قهرمانی جهان شد.

 

کد خبر : ۴۲۳۷۵۱