خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت پا ایران مطرح کرد :

متاسفانه در کشور فقط شعار حمایت از تولید داده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۹۹۳

متاسفانه در کشور فقط شعار حمایت از تولید داده می‌شود ولی در عمل هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد و هیچ فضا و راهکاری برای بهبود سیستم تولید و فروش وجود ندارد.

آذری مدیر عامل شرکت پا ایران و نایب رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت های شرکت پا آیران گفت: ما حدود 25 سال است که در حوزه کفش و به صورت تخصصی تولید زیره کفش فعالیت می‌کنیم و بیش از 3 سال تولید صندل و فروش آن را به محصول خود اضافه کردیم برای تولید و فروش زیره، صندل و کفش بیش از 45 نفر در شرکت ما مشغول به کار هستند و همه محصولات ما برای بازار داخلی تولید می‌شود.

وی ادامه داد:‌ ما در سال بیش از 800 هزار جفت زیره و بیش از 200 هزار جفت صندل تولید و خرید و فروش انجام می دهیم. همچنین محصولات خود را بخصوص در بخش صندل به کشورهای اطراف نیز فروش داشته ایم.

وی ادامه داد: هم اکنون ما از کشورهایی مثل عراق، نیجریه، افغانستان مشتریانی برای محصولات خود داریم هر چند به دلیل بیماری کرونا کمتر شده است اما همچنان مشتری محصولات ما هستند.

وی با اشاره به صنعت کفش گفت: بیماری کرونا و افزایش قیمت ارز و مواد اولیه تاثیر مستقیمی بر روی میزان تولیدات و کاهش آن گذاشته است و تا قبل از این اتفاقات وضعیت تولید و فروش به مراتب بهتر از شرایط کنونی بوده است

وی ادامه داد:‌ افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت نهایی شده و همین مساله بر میزان فروش و بخصوص بازار داخلی تاثیر گذاشته و تقاضای مردم برای خرید کفش کمتر شده و به نوعی نقش کفش در سبد خرید خانواده‌ها کم‌رنگ شده است.

آذری افزود: متاسفانه در کشور فقط شعار حمایت از تولید داده می شود ولی در عمل هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد و هیچ فضا و راهکاری برای بهبود سیستم تولید و فروش وجود ندارد از سویی دیگر سازمان‌های مختلف همچون بیمه تامین اجتماعی و اداره مالیات از تولیدکنندگان هیچگونه حمایتی نمی‌کنند و حتی بیمه تامین اجتماعی به دنبال حذف کردن معافیت پنج نفر کارکنان در کارگاه‌های تولید کفاشی می باشد.

آذری افزود: یکی دیگر از مشکلات  صنفی ما انتقال واحد های تولیدی به شهرک های صنعتی می باشد با توجه به این که شهرداری در صدد انتقال واحد های تولیدی از منطقه 12 به خارج از شهر می باشد هنوز امکانات شهرک صنعتی قرچک  که به ما اختصاص داده شده است مهیای انتقال واحد های تولیدی به انجا نمی باشد و با توجه به اینکه در طول سه سال گذشته تولیدکنندگان با شرایط سخت تحریم و کرونا در حال مبارزه می باشند امکان ساخت زمین های واگذار شده به واحد های تولیدی و انتقال آنها میسر نگردیده  و متاسفانه شهرک صنعتی در صدد بازپسگیری زمین های واگذار شده می باشد که این قرارداد بین تولیدکنندگان و شهرک صنعتی به دلیل اینکه در شرایط کرونا و تحریم ها (فورس ماژور) قرار گرفته است می تواند شامل تمدید زمان از سوی شهرک های صنعتی به واحد های تولیدی برای ساخت و تجهیزقرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه: واحدهای صنفی خدماتی و تولیدکنندگان نقش مهمی در اقتصاد و آرامش جامعه دارند و سربازان اقتصادی و سرمایه کشور هستند و اگر دولت از آنها حمایت نکند قطعا کل جامعه آسیب خواهد دید. امروز ما شاهدیم که امنیت بیرون از مرزهای ما کاملا تامین شده است و نیاز داریم که امنیت داخل مرزها و امنیت اقتصادی به دست تولیدکنندگان و دولت مردان اصلاح شود..

وی ادامه داد: قطعا بخشی از امنیت اقتصادی در گرو شکوفایی تولید و ایجاد اشتغال و فعالیت کارگاه‌های تولیدی و کارگران است و دولت باید به این مساله توجه کند.

وی ادامه داد: دولت نباید با برنامه‌هایی فقط به دنبال درآمدزایی خود باشد حتی در این راه تولیدکننده را از بین ببرد زیرا اگر تولیدکننده از بین برود امنیت اجتماعی در داخل کشور از بین خواهد رفت. 

وی افزود: امروز نقش هر تولیدکنند داخلی برای صادرات  مانند یک سفیر وزارت امورخارجه در خارج از کشور است و قطعا تقویت حضور بین المللی تولیدکنندگتان داخلی و محصولات داخلی در خارج از کشور می‌تواند نماینده و معرف خوبی برای کشورمان باشد.

وی ادامه داد: امروز هر کشوری با محصولاتش شناخته می‌شود شاید بسیاری از افراد وزیر امور خارجه چین را نشناسند اما کالاهای چینی را دیده و شناخته‌اند

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی می‌توانند در دنیا سفیران اقتصادی کشور باشند و کمک بزرگی به معرفی کشور و امکانات آن بکنند.

آذری با اشاره به نمایشگاه امپکس در دیماه گفت: این نمایشگاه دهمین دوره است که برگزار می‌شود و کشورهای مهم دنیا در دوره‌های مختلف در این نمایشگاه شرکت کردند و باعث شد تا صنعت کفش ایران به دنیا معرفی شود و از سوی دیگر نیز تولیدکنندگان داخلی با فناوری روز آشنا شدند. 

وی ادامه داد: خوشبختانه از این نمایشگاه استقبال خوبی می‌شود و به نظر می‌رسد که امسال نیز استقبال خوبی بشود. ما در تولید کفش از نظر کیفیت و پتانسیل تولید می توانیم بسیار  وضعیت خوبی در دنیا داشته باشیم همانگونه که در گذشته در تولید کفش در دنیا مطرح بودیم به شرط آن که حمایت شود قطعا می‌توانیم رشد کنیم و برگزاری این نمایشگاه‌ها نیز می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

 

گفت و گو: شهرزاد قصری

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز