خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پا ایران مطرح کرد؛

مسئولان نسبت به قابلیتهای تجاری صنعت کفش کم‌توجه‌اند/ از نظر کیفیت تولیدات با کشورهای خارجی برابری داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۶۶۵

مدیرعامل پا ایران گفت: حضور مسئولان در نمایشگاه‌ها موجب پی بردن آنها به قدرت صنعت کفش و چرم کشور و قابلیت اشتغالزایی،‌ صادرات و ارز آوری آن می‌شود.

به گزارش ایلنا،‌ کاوه آذری‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ درخصوص بازخورد هشتمین نمایشگاه امپکس،‌ گفت: نمایشگاه امسال یکی از بهترین، بزرگترین و موفق‌ترین دوره نمایشگاه‌های چرم، کفش و مصنوعات آن بود که توانست رضایت شرکت کنندگان را از آن خود کند.  

وی ادامه داد: در این نمایشگاه پیشرفت و ارتقا محصولات را هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت مشاهده کردیم. در قسمت کیف،‌ کفش و صنایع وابسته تولیدات ما چیزی از تولیدات خارجی کم نداشتند کیفیت بسیار عالی بود و یکی از مسائلی که برای ما بسیار با ارزش است این است که مردم ما کاملا نسبت به تولیدات ایرانی اعتماد پیدا کردند و این نشان دهنده این است که کالای ایرانی با کیفیت خوب در کشور درحال تولید است. فروش آنها به بنکداران به صورت عمده نشانه مصرف و ‌اعتماد مردم به آنها و تولیدات داخلی است.

مدیرعامل پا ایران‌ تشریح کرد: همینطور در مواد اولیه مانند رزین‌ها، پلی اورتان و چرم مصنوعی کیفیت و تنوع بسیار بالایی داریم که نشان دهنده این است که به جایگاه خوبی در این تولیدات رسیدیم. هرساله درخصوص واردات چرم مصنوعی مشکلات بسیاری داشتیم اما امروزه به اندازه‌ای با کیفیت بالا درحال تولید هستیم که توانسته‌ایم رضایت عمومی را کسب کنیم و همینطور در مواد اولیه مانند تزریق زیره، چرم مصنوعی، چرم طبیعی، ماشین آلات کیفیت بسیار بالایی داریم. دستگاه‌های پلی‌اورتان ما بسیار باکیفیت و هم رده با ماشین‌آلات خارجی هستند و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند. این دستگاه‌ها مدام درحال به‌روزرسانی هستند و این ما را از دستگاه‌های خارج از کشور بی‌نیاز می‌کند.

وی درخصوص توجه و حضور مسئولان در این نمایشگاه نیز گفت: مسئولان بسیاری از وزارت صمت، شهرکهای صنعتی و اصناف و نمایندگان مجلس در نمایشگاه حضور داشتند،‌ کمترین اتفاقی که می‌تواند در این مورد بیفتد این است که آنها قدرت صنعت کفش و چرم کشور را مشاهده کردند و پی‌بردند که این صنعت قابلیت بسیاری برای اشتغالزایی،‌ صادرات و ارز آوری دارد،‌ به طوری که ارزآوری آن از نفت بسیار بیشتر است. در یکی دوسال اخیر توانستیم با بازدید مسئولان صنعتی از واحدهای تولیدی، نگرش آنها را نسبت به صنعت چرم، کیف و کفش و صنایع وابسته تغییر دهیم.

مدیرعامل پا ایران‌ با تاکید بر اینکه این صنعت به دلیل روبه‌رو بودن با صنعت مد می‌تواند خواسته و نیاز مردم را در تولیدات خود اعمال کند گفت: بازار تولیدات داخلی رونق گرفته است و بسیاری از بانوان در قسمت آموزش و طراحی این نمایشگاه شرکت کردند که این نوید بخش رشد در این صنعت است.

وی کم‌توجهی و عدم حمایت مسئولان از صنعتگران این حوزه را از مشکلات و چالشهای این صنعت نام برد و گفت:‌ بزرگترین مشکل ما کم‌توجهی دولتمردان نسبت به این صنعت و عدم آگاهی از قابلیت‌های آن است،‌ بنابراین اگر توجه و حمایت لازم از این صنعت صورت گیرد می‌شود کشور را از بسیاری از بحران‌های موجود از جمله تحریم،‌ مشکل ارزآوری، مشکل اشتغال عبور کرده و امنیت اجتماعی به دلیل جذب نیروی کار، درآمدزایی و درنتیجه رفاه اجتماعی شاغلان در این صنعت را فراهم آورد.

آذری‌منفرد در پایان گفت: صنعت کفش و چرم چهارمین صنعتی است که می‌تواند درکشور اشتغالزایی ایجاد کند. بنابراین باید دولتمردان به این صنعت نگاه ویژه داشته باشند. از طرف دیگر نیاز است که از قابلیت‌های جغرافیایی خود نیز استفاده کنیم. موقیت کشور ما بگونه‌ای است که حداقل 400 میلیون جمعیت دراطراف کشور وجود دارند و اگر مصرف سرانه برای هر نفر 2 جفت در سال درنظر بگیریم، این یعنی حداقل 800 میلیون کفش که میتوان صادر کرد. این تعداد در کشور 2.8 است درحالی که این میزان درکشورهای اطراف ما مانند کشورهای حوزه خلیج فارس،‌ آذربایجان و روسیه بسیار بیشتر است زیرا به مد بیشتر اهمیت می‌دهند به معنای دیگر می‌توانیم درسال بیش از یک میلیارد کفش صادر کنیم و تقریبا به ازای فروش پاپوشها و صندلها 4 تا 10 دلار،‌ در کفشهای چرم مصنوعی 10 تا 25 دلار و کفشهای چرم طبیعی 20 تا 50 دلار ارز آوری خواهیم داشت.  

 

خبرنگار: لیلا محمودزاده

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز