خبرگزاری کار ایران

بعد از یکماه از بازگشایی مدارس؛

مدرسه «ماهور باشت» گچساران در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شد

کد خبر : ۱۱۴۴۹۶

در اویل مهرماه و به دلیل حل نشدن مشکل این مدرسه دو خانواده از این روستا به شهر مهاجرت کردند تا فرزندانشان از تحصیل عقب نمانند که یکی از این خانواده‌ها بهورز روستا بود که در خانه بهداشت این روستا نیز سکونت داشت.

ایلنا: یک عضو شورای روستای ماهور باشت بخش مرکزی گچساران از تعطیلی مدرسه این روستا در سه روز گذشته خبر داد.

«کامران کرمی» در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در باشت، گفت: مدرسه روستای ماهور باشت ۱۱ دانش آموز در چهار پایه دارد که سه روز است این مدرسه تعطیل شده و آموزش و پرورش گچساران نیز توجهی به این مساله ندارد.

وی با بیان اینکه این مدرسه فقط یک معلم دارد، افزود: ۲ دانش آموز در پایه دوم، ۳ نفر در پایه سوم، ۳ نفر در پایه پنجم و ۳ نفر در پایه ششم در این مدرسه درس می‌خوانند که با یک معلم نمی‌توان این دانش آموزان را با سواد بار آورد.

عضو شورای روستای ماهور باشت بیان داشت: اولیا دانش آموزان این مدرسه تصمیم گرفتند که فرزندانشان با این وضعیت به مدرسه نروند تا آموزش و پرورش گچساران یک معلم دیگر به این مدرسه بدهد، ولی بعد از سه روز تعطیلی این مدرسه هیچ اقدامی از سوی آموزش و پرورش صورت نگرفته است.

کرمی تصریح کرد: در اوایل مهرماه و به دلیل حل نشدن مشکل این مدرسه دو خانواده از این روستا به شهر مهاجرت کردند تا فرزندانشان از تحصیل عقب نمانند که یکی از این خانواده‌ها بهورز روستا بود که در خانه بهداشت این روستا نیز سکونت داشت.

وی دلیل تعطیلی این مدرسه را نبود معلم دانست و اظهار داشت: به نمایندگی از طرف اولیا دانش آموزان از شهریورماه دنبال حل این مشکل بودم. آموزش و پرورش گچساران به‌جای حل مشکل مدرسه روستای ماهور باشت درگیر مسائل سیاسی شده و به همین دلیل مدرسه ماهورباشت منحل شده است.

کرمی با انتقاد از مدیریت آموزش و پرورش گچساران گفت: تا کی ما باید چوب ندانم کاری و بی‌مسئولیتی برخی از مسئولان را بخوریم.

وی در پایان با بیان اینکه ما از مدیریت آموزش و پرورش گچساران نا‌امید شده‌ایم؛ افزود: از نماینده محترم گچساران در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر مشکل کمبود معلم این روستا را حل نمایند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، شهرستان باشت تا یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز