خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا یاسوج / مدیر نظارت بر بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

در موضوع زخمی شدن چوپان ارتفاعات دنا توسط پلنگ ابهام وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۲۴

دکتر معالج گفت که این فرد یک زخم از سمت شانه چپ بدن خود داشت و کمی هم پیراهنش پاره شده بود و نمی‌توان به قطعیت گفت که وی توسط پلنگ زخمی شده باشد.

مدیر نظارت بر بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که خبر چوپان مصدوم روستای «گردوه شهرستان دنا» در این استان که گفته می‌شد توسط پلنگ مصدوم شده در هاله‌ای از ابهام است.

«کیان دهرابپور» در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: در تماسی که با پزشک وقت گرفتم گفته شد که فردی با همراهی یکی از اقوام خود که از کارکنان بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بود روز پنجشنبه هفته گذشته یعنی سوم بهمن ماه ۹۲ به اورژانس مراجعه و ادعا نمود که توسط پلنگی در کوهستان زخمی شده است.

وی با تشریح اتفاقات بیان شده از سخن دکتر اورژانس بیمارستان یاسوج در روز یادشده، اظهارداشت: پزشک گفت که آن فرد خود را چوپان معرفی نمود و تاکید می‌کرد که پلنگی در کوهستان دو راس دام وی را تلف کرده و بعد از چند روز نیز خود وی را زخمی کرده است.

این مسوول دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: دکتر معالج گفت که این فرد یک زخم از سمت شانه چپ بدن خود داشت و کمی هم پیراهنش پاره شده بود و نمی‌توان به قطعیت گفت که وی توسط پلنگ زخمی شده باشد.

دهرابپور با بیان اینکه دکتر معالج این فرد بر نامعلوم بودن دلیل زخم فرد عنوان شده تاکید کرده است، خاطرنشان کرد: امکان اینکه زخم این فرد ناشی از چیز دیگری هم باشد وجود دارد.

وی گفت: واکسن هاری به چوپان تزریق و تا ساعت ۲۰‌‌ همان تاریخ در اورژانس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تحت مراقبت قرار می‌گیرد و بعد از اینکه پزشک متخصص نیازی به حضور وی جهت مداوا در اورژانس و یا بیمارستان ندید وی را ترخیص کرد.

مدیرنظارت بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس سخنان پزشک معالج، زخم این فرد که گفته چوپان است در حد پارگی لباس و کمی «له شدگی» پوست بوده و آسیب زیرپوستی نداشته است.

دهرابپور در پاسخ به این سوال که اگر فردی توسط پلنگ زخمی شود چه ویژگی‌هایی دارد و بیمارستان چه اقداماتی برای مداوای وی باید انجام دهد؟ تصریح کرد: خراشیدگی شدید و دردهای مستمر از مهم‌ترین علائم زخمی شدن فرد توسط حیوان درنده‌ای مانند پلنگ است.

وی گفت: باتوجه به بیماری خطرناک «هاری» و وجود زخمی‌ها، بیمارستان تا مدتی که پزشک متخصص تشخیص دهد مصدوم در بیمارستان بستری که حداقل یک هفته و بیشتر مدت نگهداری مصدوم خواهد بود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، هفته گذشته خبری مبنی بر زخمی شدن چوپانی در ارتفاعات دنا کهگیلویه و بویراحمد بازتاب‌های را در سطح ملی و محلی به‌دنبال داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز