خبرگزاری کار ایران

فراخوان مشمولان غایب خدمت سربازی

کد خبر : ۱۴۳۳۶۱

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام با تأکید براجرای محدودیت‌های اجتماعی و اداری برای مشمولان غایب خواست برای تعیین تکلیف به حوزه‌های نظام وظیفه مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام با تأکید بر اجرای محدودیت‌های اجتماعی و اداری برای مشمولان غایب از افرادی که به هر دلیلی موفق به انجام خدمت مقدس سربازی نشده‌اند خواست برای تعیین تکلیف به حوزه‌های نظام وظیفه مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا سرهنگ «رضا یاسمی» در این باره اظهار داشت: براساس ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی انجام برخی امورات اداری از جمله اخذ گواهینامه، دریافت وام، استخدام، دریافت مستمری، صدور پروانه کسب و… با ارائه کارت پایان خدمت امکان پذیر است که تخلف از آن تعقیب قضایی را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی متخلفین از مقررات این ماده ضمن معرفی به محاکم قضایی برای بار اول به پرداخت هزینه سالانه یک سرباز طبق قانون بودجه سالانه و نرخ اعلامی دولت و برای بار دوم علاوه بر جریمه فوق ۳ ماه انفصال از خدمت و برای بار سوم و بالا‌تر انفصال از خدمات دولتی است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطر نشان کرد: براساس قانون ناجا موظف است درخصوص شناسایی و فراخوان مشمولان غایب در رسیدگی به وضعیت آن‌ها اقدام و تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولت، شرکت‌ها و موسسات غیر دولتی و خصوصی می‌بایست همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: کسانی که به هر نحو مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی به کارگیری کنند به محاکم صالحه قضایی معرفی می‌شوند که براساس قانون مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سرباز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز