خبرگزاری کار ایران

در نامه سرگشاده دوستداران محیط زیست به ایلنا یاسوج؛

کارخانجات شن و ماسه کوهی، محیط زیست بویراحمد و دنا را تخریب کرده اند

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۶۴۳

مناطق بکر متعددی هم اکنون در شهرستان های بویراحمد و دنا طعمه دهان گشاد " بیل ها و لودرهای مکانیکی " این کارخانجات شده که از تمامی تشکل های زیست محیطی کشور می خواهیم ما را در دیار کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از ادامه فعالیت کارخانجات شن و ماسه کوهی در این شهرستان ها یاری دهند.

برخی از دوستداران محیط زیست در کهگیلویه و بویراحمد، از استاندار این استان و تشکل های زیست محیطی کشور خواسته اند که جلوی فعالیت کارخانجات شن و ماسه کوهی در شهرستان های بویراحمد و دنا را بگیرند و اجازه ندهند بیشتر از این، محیط زیست و درختان جنگلی در این شهرستان ها مورد تخریب این کارخانجات قرار گیرد.

در این نامه سرگشاده که به دفتر ایلنا در یاسوج ارسال شده چنین آمده: بعضی از کارحانجات شن و ماسه شهرستان های بویراحمد و دنا با تخریب جنگل و مرتع در جاهای خوش آب و هوا در پی سودجویی خود هستند. متاسفانه در پی تصمیم نادرست مغرضانه و غیرکارشناسی استاندار وقت آقای دکتر صابری در سال ۹۱ کارخانجات شن و ماسه ای در جوار رودخانه ها تعطیل و تاکید استاندار بر استخراج معادن کوهی در شهرستان های بویراحمد و دنا بود.

در بخشی دیگر از این نامه آمده، با راه اندازی کارخانجات شن و ماسه کوهی متاسفانه هم اکنون شاهد قلع و قمع گسترده درختان جنگلی، عرصه های متعدد منابع طبیعی و وارد شدن آسیب های جدی به محیط زیست هستیم. متاسفانه باگذری به محیط هایی که هم اکنون تعدادی از این کارخانجات در روستاهای " کاکان "، " دلی بجک "، " دلی اولاد علی مومن "، جاده یاسوج - اصفهان و " دارشاهی " فعالیت می کنند شاهد تخریب گسترده و نگران کننده محیط زیست و عرصه های منابع طبیعیمی باشیم.

بنابراین نامه؛ نبود جاده دسترسی به محل های استخراج معادن کوهی سبب تخریب هزاران درخت جنگلی از قبی بلوط، کیگم، بادام زمینی و امثالهم شده که متاسفانه صحنه های رقت بار و تاسف برانگیزی را برای هر شخص منصفی بوجود آورده است. بی کیفیتی مصالح بدست آمده، گرانی این مصالح و نارضایتی مردم از مهمترین نتایج تصمیم نادرست استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۱ با راه اندازی کارخانجات شن و ماسه کوهی در شهرستان های بویراحمد و دنا است.

در بخش پایانی این نامه گفته شده است؛ ما دوستداران محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هم از نهادهای ملی و هم از دستگاههای اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بویژه شخص آقای دکتر خادمی استاندار این استان مصرانه می خواهیم با حضور در بین کارخانجات شن و ماسه کوهی شاهد تخریب گسترده عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست بوده تا به این نتیجه برسند که تعطیلی این کارخانجات در کمترین زمان ممکن برای همه مردم ایران اسلامی بدلیل حضورشان در سرزمین چهارفصل بعنوان گردشگر و سرمایه گذار یک امر انکارناپذیر است. مناطق بکر متعددی هم اکنون در شهرستان های بویراحمد و دنا طعمه دهان گشاد " بیل ها و لودرهای مکانیکی " این کارخانجات شده که از تمامی تشکل های زیست محیطی کشور می خواهیم ما را در دیار کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از ادامه فعالیت کارخانجات شن و ماسه کوهی در این شهرستان ها یاری دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز