خبرگزاری کار ایران

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد:

کارخانجات شن و ماسه کوهی در بویراحمد بیت المال را به تاراج برده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۷۹۲

تخریب‌هایی که توسط کارخانه‌های شن و ماسه کوهی بر عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان وارد شده از تخریب آتش سوزی ها و تصرفات غیرقانونی بیشتر شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از اطلاع رسانی خبرگزاری ایلنا در یاسوج در ارتباط با تخریب عرصه های منابع طبیعی توسط کارخانجات شن و ماسه کوهی در شهرستان های بویراحمد و دنا، اظهارداشت: متاسفانه کارخانه های شن و ماسه در شهرستان بویراحمد در یک دست تصمیم و سیاست شتابزده در دامنه‌های زاگرس احداثشدند و اکنون بیت المال را به تاراج برده اند.

سعید نظری در گفت و گو اختصاصی با ایلنا از یاسوج گفت: مجوزهایی برای احداثکارخانه های شن و ماسه در شهرستان بویراحمد از سوی استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد در عرصه های منابع طبیعی این شهرستان صادر که واقعا تاسف آور است.

وی با بیان اینکه میزان تخریب های کارخانه های شن و ماسه در عرصه های منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، نگران کننده است، اظهارداشت: با روند کنونی بدون شک حوزه جنگلی زاگرس تبدیل به بیابان می شود.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد با استمداد طلبیدن از استاندار، مجمع نمایندگان استان و دیگر مسوولان کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از روند کنونی کارخانه های شن و ماسه کوهی، تصریح کرد: گرد و غبارهایی که در آینده ای نه چندان دور، جان مردم بویراحمد را می گیرد، بدلیل تخریب گسترده جنگل ها توسط این کارخانجات خواهد بود.

نظری افزود: درختان هزار ساله بلوط در بویراحمد به‌دلیل کارخانجات شن و ماسه کوهی در حال نابود شدن است و می طلبد تدابیر جدیرتری مسوولان ارشد استانی بیندیشند.

وی در پاسخ به این سوال که سطح تخریب عرصه های منابطع طبیعی بویراحمد توسط کارخانجات شن و ماسه کوهی چه میزان است؟، اظهارداشت: متاسفانه سطح وسیعی توسط این کارخانه ها تخریب شده که هم اکنون کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد در حال بررسی موضوع هستند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد گفت: تخریب هایی که توسط کارخانه های شن و ماسه کوهی بر عرصه های منابع طبیعی این شهرستان وارد شده از تخریب آتش سوزی ها و تصرفات غیرقانونی بیشتر شده است.

نظری از مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد خواست تصمیمات جدید و جدی تری برای جلوگیری از روند کنونی فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه در شهرستان بویراحمد این استان بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز