خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده کهگیلویه در مجلس؛

پارک جنگلی یاسوج، بیغوله‌ای شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۶۶۲

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد مسوولان اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان به‌شدت اظهار نگرانی کرد و وضعیت کنونی اماکن گردشگری در این استان را تاسف بار خواند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد مسوولان اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان بشدت اظهار نگرانی کرد و وضعیت کنونی اماکن گردشگری در این استان را تاسف بار خواند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، «سید موسی خادمی» در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری این استان گفت: از وضعیت کنونی اماکن گردشگری استان ناراضی هستیم و تاکید داریم که وضعیت این اماکن وضعیت نامطلوبی است.

وی با بیان اینکه وضعیت موجود اماکن گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وضعیت نامطلوبی است، اظهارداشت: مدیران اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بجای تشریح اماکن گردشگری بگویند چرا براساس برنامه تدوین شده چهارساله این حوزه نتوانسته‌اند پیش بروند.

خادمی افزود: خود ما از وضعیت موجود اماکن گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد اطلاعات لازم را داشته و نیازی نیست مدیران اداره کل میراثفرهنگی این موضوع را برای ما تشریح کنند و بجای این شرح دادن‌ها بگویند چرا نتوانسته‌اند چند اردوگاه رفاهی راه بیندارند؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ادامه انتقادات خود از عملکرد مسوولان اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، خاطرنشان کرد: بطور نمونه هنگام ورود به پارک جنگلی یاسوج، گریه‌مان می‌گیرد که وارد «بیغوله‌ای» شده‌ایم.

وی گفت: پارک جنگلی یاسوج وضعیت نگران کننده‌ای دارد و آبشار این شهر نیز که از مهم‌ترین مراکز گردشگری است وضعیتی بهتر از این پارک ندارد.

خادمی با اشاره به خاموش بودن روشنایی‌های پارک جنگلی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، بیان داشت: شرایط نگران کننده‌ای در این پارک برای گردشگران و میهمانان به شهر یاسوج وجود دارد که مسوولان اداره کل میراثفرهنگی استان هرچه زود‌تر بفکر رفع دغدغه‌های گردشگران به این پارک باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به راه اندازی تله کابین یاسوج بعنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های موردنظر مسوولان استانی و گردشگران به این استان اشاره و یادآورشد: متاسفانه مسوولان اداره کل میراثفرهنگی بجای اینکه بگویند چرا برای راه اندازی این پروژه اقدام موثری انجام نگرفته به ضرورت‌های راه اندازی آن می‌پردازند و این درحالیست که خودمان این ضرورت‌ها را بخوبی می‌دانیم.

وی افزود: مسوولان اداره کل میراثفرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بجای پرداختن به مسائلی که خودمان می‌دانیم بهتر است بگویند برای جذب سرمایه گزاران در حوزه گردشگری چه اقدامی انجام داده‌اند و چرا در این حوزه موفق نبوده‌اند؟

خادمی به موضوع ثبت آثار باستانی کهگیلویه و بویراحمد در ردیف آثار ملی نیز اشاره و اظهارداشت: بجای اینکه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری می‌پردازیم بهتر است بگوئیم برای ثبت آثار باستانی در ردیف آثار ملی چه کارهایی انجام داده‌ایم.

نماینده چهارشهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس نهم شورای اسلامی نیز از عملکرد مسوولان اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان انتقاد کرد.

«سیدعلی محمد بزرگواری» گفت: متاسفانه نقشه راه برای معرفی اماکن گردشگری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد بویژه حوزه سردسیری شهرستان کهگیلویه این استان وجود ندارد.

وی با تشریح اماکن گردشگری حوزه سردسیری شهرستان کهگیلویه، اظهارداشت: مسوولان اداره کل میراثفرهنگی، اماکن گردشگری حوزه سردسیری این شهرستان را فراموش نموده و از آن غافل شده‌اند.

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی افزود: متاسفانه زیرساخت‌های اولیه مانند «سرویس‌های بهداشتی» در اغلب اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به اندازه نیاز وجود ندارد که این موضوع نگرانی‌های فراوانی را برای گردشگران و میهمانان فصول مختلف سال بهمراه دارد.

بزرگواری از نبود دیگر زیرساخت‌های اولیه مورد نظر گردشگران به کهگیلویه و بویراحمد انتقاد و خاطرنشان کرد: اگر نقشه راه گردشگری پیاده شود بدون شک شاهد طرح موضوع گرمسیری و سردسیری در ذهن مردم حوزه انتخابیه‌اش بدلیل عملکرد اداره کل میراثفرهنگی استان نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز