خبرگزاری کار ایران

نماینده کهگیلویه و چرام در مجلس خبر داد:

امضای ۱۰۰ نماینده مجلس پای طرح انتخابات استانی

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۰۵۰

احتمالا برخی نمایندگان که از استانی شدن انتخابات می‌ترسند پای این طرح را امضاء نمی‌کنند، زیراکه ممکن است در مجموع نتوانند از مردم «رای موافق» کسب کنند.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی از امضای ۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی پای طرح استانی شدن انتخابات آینده مجلس خبر داد.

«سیدعلی محمد بزرگواری» در گفت و شنود اختصاصی با ایلنا از یاسوج گفت: ۱۰۰ نماینده مجلس نهم شورای اسلامی در درخواستی از دیگر نمایندگان مجلس خواسته‌اند که انتخابات‌های آینده مجلس شورای اسلامی بصورت استانی برگزار شود.

وی با تشریح فواید استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: این طرح قرار است بزودی به هیئت رئیسه مجلس تقدیم تا بعنوان یک طرح در صحن علنی مجلس به «رای» گذاشته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این طرح با «رای موافق» نمایندگان مجلس همراه شود به شورای نگهبان ارسال تا درصورت تائید این شورا بعنوان یک قانون کلی به اجرا در آید.

بزرگواری، کاهش هزینه‌های دولت، اجرای صحیح عدالت در استفاده از امکانات و اعتبارات برای مناطق مختلف استان و ورود نخبگان و چهره‌های شاخص استانی به مجلس شورای اسلامی را از مهم‌ترین فواید استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی برشمرد.

وی گفت: احتمالا برخی نمایندگان که از استانی شدن انتخابات می‌ترسند پای این طرح را امضاء نمی‌کنند. زیرا که ممکن است در مجموع نتوانند از مردم «رای موافق» کسب کنند.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس نهم شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد نمایندگان کنونی حوزه‌های انتخابیه استان‌ها در صورت استانی شدن انتخابات افزایش می‌یابد؟، خاطرنشان کرد: این طرح ربطی به افزایش نمایندگان حوزه‌های انتخابیه ندارد زیرا که افزایش نمایندگان استان‌ها در مجلس براساس قانون اساسی و هر ۲۰ سال یکبار اتفاق می‌افتد.

بزرگواری افزود: استانی شدن انتخابات برای استان‌های کوچک بسیار موثر‌تر بوده و امیدواریم نمایندگان مجلس به این طرح رای مثبت دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز