خبرگزاری کار ایران

دقایقی پیش برای دومین بار و در بارش باران جلوی استانداری صورت گرفت: ‌

تجمع روستانشنیان گردوکنگگ بویراحمد / عده‌ای بازداشت شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۳۳

تجمع کنندگان از بازداشت چهار نفر از روستانشینان " گردوکنگ تنگ سرخ " نیز ابراز نگرانی کردند و خواستار آزادی آنان شدند.

دقایقی پیش روستانشینان «گردوکنگگ تنگ سرخ بویراحمد» در استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به آنچه که گفته می‌شود اداره کل امور آب این استان اقدام به صدور مجوز آب سرچشمه جهت طرح پرورش ماهی کرده، برای دومین بار در یک ماهه اخیر، در مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، در این تجمع اعتراض آمیز که تعداد معترضان به بیش از ۵۰ روستانشین می‌رسد، معترضان تاکید داشتند تا زمان دریافت نتیجه محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد را ترک نمی‌کنند.

معترضان که زن و مرد روستایی «گردوکنگگ تنگ سرخ بویراحمد» هستند پیش از تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، پلاکاردهایی را به نشانه اعتراض حمل کردند.

بر روی این پلاکارد‌ها سخنی از فرمایشات امام راحل منتشر شده با عنوان: «به داد روستائیان برسید که نه قلم بیان دارند و نه زبان شکایت…».

تجمع کنندگان از بازداشت چهار نفر از روستانشینان «گردوکنگ تنگ سرخ» نیز ابراز نگرانی کردند و خواستار آزادی آنان شدند.

بارش باران نیز در هنگام تجمع معترضین نتوانسته سبب برگزار نشدن تجمع شود و در زمان ارسال خبر تجمع ادامه دارد.

قرار است تجمع کنندگان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیداری داشته باشند.

یکی روستانشین معترض به خبرنگار ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه اداره کل امور آب کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی عجیب مجوزی برای افزایش آب طرح پرورش ماهی در روستای «گردوکنگگ تنگ سرخ بویراحمد» صادر کرده است.

«علی حسین فریدونی» با تشریح وضعیت کنونی طرح پرورش ماهی عنوان شده در این روستا، خاطرنشان کرد: متاسفانه اداره کل امور آب استان با موافقت خود، زندگی روستانشینان را به خطر انداخته است.

وی افزود: روستای «گردوکنگگ تنگ سرخ بویراحمد» یکی از روستاهای گردشگرپذیر شهرستان بویراحمد و به ثبت اداره کل میراثفرهنگی نیز رسیده است و با اقدام اداره کل امور آب کهگیلویه و بویراحمد شاهد تخریب چشم اندازهای گردشگری در این روستا خواهیم بود.

روستانشین دیگری نیز با انتقاد شدید از عملکرد اداره کل امور آب کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صدور مجوز برای افزایش آب طرح پرورش ماهی از سرچشمه آب روستای «گردوکنگگ تنگ سرخ بویراحمد»، یادآورشد: پیگیری‌های متعدد و خواهش‌های فراوانی از این اداره کل برای جلوگیری از افزایش آب به طرح پرورش ماهی داشته‌ایم اما متاسفانه هیچگونه پاسخی به ما داده نشده است.

این روستانشین با تاکید براینکه باغات آنان هم اکنون در معرض خطر خشکسالی قرار گرفته است، بیان داشت: در صورت اجرایی شدن مجوز اداره کل امور آب، یقین داریم محیط زیست این روستا بدلیل همین طرح پرورش ماهی تخریب می‌شود.

خانم روستانشین دیگری تهدید کرد که اگر روند کنونی ادامه باشد بدون شک درگیری‌ها و نزاع‌های دسته جمعی سبب سلب آرامش در منطقه خواهد بود.

وی که با عصبانیت تمام داد می‌زد، اظهارداشت: اداره امور آب کهگیلویه و بویراحمد مجوزی را برای فردی صادر کرده تا از سرچشمه روستا برای طرح پرورش ماهی خود آب انتقال دهد و این درحالی‌ست که این فرد اهل و ساکن این روستا نبوده است.

«اسفندیار فارس مدان»، دیگر فرد حاضر در تجمع، از بازداشت چهار نفر از روستانشینان «گردوکنگ تنگ سرخ بویراحمد» در دو روز گذشته خبر داد.

وی دلیل بازداشت را نامعلوم دانست اما خواستار آزادی آنان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز