خبرگزاری کار ایران

بزرگترین مجتمع نان صنعتی جنوب کشور افتتاح شد

با حضور معاون رییس جمهور در در امور زنان و خانواده، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور صنایع ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی، بزرگ‌ترین مجتمع نان صنعتی جنوب کشور در یاسوج افتتاح شد.

به گزارش ایلنا در یاسوج، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دوشنبه عصر در آئین افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع نان صمعتی جنوب کشور در یاسوج گفت: بهره‌گیری از بانوان می‌تواند سبب توسعه و تعالی صنعت شود.

شهیندخت مولاوردی افزود: بهره‌گیری از این پتانسیل در حوزه اشتغالزایی می‌تواند بخشی از مشکلات بانوان را در کشور رفع کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این آئین با تشریح وضعیت کنونی واحدهای صنعتی در کشور، اظهار کرد: برنامه‌های ویژه ای دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات این واحدها پیش بینی کرده است.

صالحی‌نیا گفت: در بازسازی و نوسازی تجهیزات صنایع نیز قرار است تغییرات جدی صورت گیرد تا شاهد صرفه جویی در مصرف انرژی و ارتقای رضایتمندی مشتریان باشیم.

وی تاکید کرد که برنامه‌های وزارت صنعت ، معدن و تجارت براساس اقتصاد مقاومتی تدوین و اجرایی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین با تقدیر ویژه از کارآفرین نام آشنای این استان در سطح کشور ، اظهار کرد: همانطور که بارها گفته‌ام الان نیز می‌گویم که ای کاش بجای یک کارآفرین به نام " حاج خسرو باقری" ، کهگیلویه و بویراحمد دهه " حاج خسرو باقری " داشت.

سیدموسی خادمی گفت: صنعت کهگیلویه و بویراحمد مدیون ، مرهون و تلاش‌های دلسوزانه کارآفرین برتر کشور با نام " حاج خسرو باقری " است که باید لقب " پدر صنعت استان " را به وی اعطاء کرد.

وی با بیان اینکه صنعت آرد و نان در کشور مریض است ، خاطرنشان کرد: با افتتاح پروژه مجتمع نان صنعتی جنوب کشور با نام " کوبودنا " در یاسوج شاهد شکوفایی این صنعت در جنوب کشور خواهیم بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما همواره دغدغه استفاده از بلوط‌های این استان در صنعت آرد و نان را داشتیم که با بهره‌برداری از این پروژه بخشی اعظمی از بلوط های این استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بزرگترین مجتمع نان صنعتی جنوب کشور هم در این آئین، زمان شروع عملیات اجرایی این پروژه را ابتدای سال جاری عنوان و اظهار کرد: اکنون در این مجتمع 150 نیروی انسانی بطور مستقیم و 240 نیروی انسانی بطور غیرمستقیم دارای شغل شدند.

بهرام باقری گفت: 150 نوع نان مختلف در این مجتمع تولید که می‌توان گفت در هر ساعت شش هزار قطعه نان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه " پدافند غیرعامل " در بزرگترین مجتمع نان صنعتی جنوب کشور اجرایی شده است ، یادآور شد: برای اولین بار تولید نان حجیم بلوط در دنیا در این مجتمع صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بزرگترین مجتمع نان صنعتی جنوب کشور افزود: مجموع سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی مجتمع 45 میلیارد ریال و آمادگی برای صادرات به تمامی استان‌های کشور و کشورهای حاشیه ای خلیج فارس را نیز داریم.

باقری تاکید کرد که سیاست های مجتمع نان صنعتی کوبودنا براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.

بزرگترین کارآفرین کشور در کوچکترین استان کشور نیز در این آئین مهمترین دلیل توسعه نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد را دولت ها عنوان کرد.

خسرو باقری گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد توان لازم اقتصادی را برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف ندارند که می طلبد دولت توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

وی با تاکید برحمایت دولت از سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد ، اظهارداشت: متاسفانه جیب استان از لحاظ سرمایه گذاری خالی و استاندار هم نمی تواند کاری برای این استان انجام دهد چون جیب استاندار هم خالی است.

پدر صنعت کهگیلویه و بویراحمد افزود:توسعه نیافتگی ننگی است که برپیشانی این استان نقش بسته و اگر دولت می خواهد این ننگ از پیشانی این استان پاک شود باید در استان سرمایه گذاری کند.

باقری با تشریح صنعت در کهگیلویه و بویراحمد ، تصریح کرد: درست است که برکات انقلاب اسلامی از حکومت 2500 ساله شاهنشاهی به این استان بیشتر است اما متاسفانه کهگیلویه و بویراحمد مثل کودکی است که پدرش برای وی پیراهن می خرد اما این کودک شلوار ندارد و شلوار می خرد اما کفش ندارد چون پدر ، پول در جیب ندارد.

وی توسعه نیافتی را ننگی برای کهگیلویه و بویراحمد دانست و تاکید کرد اگر دولت برای سرمایه گذاری در این استان گام بردارد مردم استان با دل و جان کار خواهند کرد و دیار خود را از این فلاکت نجات می دهند.

کارفرآین برتر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سلام ما را به رئیس جمهور برسانید و بفرمایید اگر دوست دارید لکه ننگ توسعه نیافتی از پیشانی ما برداشته شود پس به وزیر صنعت و معدن دستور بفرمایید تا در استان ما سرمایه گذاری کند.

کد خبر : ۳۴۵۴۰۵