خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه فرمانداری شهرستان بویراحمد تاکید شد:

تائید صلاحیت آرای انتخابات بویراحمد و دنا به امضای همگان رسیده است

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۶۵۴

فرمانداری شهرستان بویراحمد با صدور اطلاعیه‌ای به انتشار برخی اخبار در سایت های خبری و فضای مجازی استان واکنش نشان داد و توضیحاتی را ارائه کرد .

به گزارش ایلنا از یاسوج ، متن این اطلاعیه که از سوی کمیته روابط عمومی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد منتشر شده به شرح زیر است :

به اطلاع مردم شریف بویراحمد ودنا می رساند، اخیرا در برخی سایت های خبری و در فضای مجازی پیرامون برخی تخلفات در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، شایعاتی منتشر می شود که اساسا کذب و هیچکدام صحت ندارد.

 لازم است بر اساس قانون مطبوعات، رسانه های خبری که گزارش های خلاف واقع را انتشار داده اند، نسبت به انتشار این توضیحات اقدام نمایند.

به گزارش کمیته روابط عمومی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد، توضیحات رسمی فرمانداری بدین شرح است:

1 - مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان «سلامت و امانت داری» را یکی از ویژگی‌های این انتخابات برشمردند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبلیغات دشمنان و همچنین ادعاهای برخی در داخل، انتخابات در نظام اسلامی همواره سالم بوده و هیچگاه حرکتی سازماندهی شده برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات وجود نداشته است.

بر همین اساس باید فرمایش مقام معظم رهبری فصل الخطاب همگان و همه اخبار و مطالب منتشر شده طبق اطلاعیه های مراجع رسمی صورت پذیرد.

2 - طی ساعت‌ها جلسه فشرده مشترک هیات نظارت و اجرایی، شکایت معترضین بند به بند با حساسیت بالا رسیدگی شده است و هیچکدام از شکایت و مستندات رسیده، وارد نبود و بر همین اساس ضمن استعلام از مراجع ذیصلاح پاسخ آنها اخذ و تائید صحت آرا به امضاء همه اعضا رسید.

3 - هیچکدام از صندوق‌ها در حوزه بویراحمد و دنا بازشماری و یا ابطال نشده است و آرای همه صندوق‌ها به تائید اعضای هیات اجرایی و نظارت حوزه انتخابیه رسیده است.

4 - مطالب منتشر شده و شایعات درباره حضور بازرسان کشوری از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان کذب محض است.

5 - همه شکایات ارسال شده از سوی کاندیداهای محترم معترض به هیات اجرایی ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد مورد بررسی قرار گرفته است و مورد موثری که در نتیجه نهایی انتخابات تاثیرگذار باشد، دریافت نشده است.

6 - درخصوص شایعاتی پیرامون کشف تعرفه‌های رای از یک خودوری پراید در یاسوج لازم به توضیح است، تعرفه‌های مذکور مربوط به صندوق شماره 5 سیار مارگون (چهارمورون، تمداری، جوبریز و توابع) بوده است که بر اساس صورتجلسات تنظیم شده در شعبه اخذ رای که توسط اعضای هیات اجرایی و اعضای هیات نظارت علی الخصوص سرناظر شورای نگهبان به امضا رسیده است، تعرفه های فوق به تعداد 36 برگ بوده است که تمامی این تعرفه‌ها توسط اعضا قید شده سوراخ و ابطال شده بود و هیچگونه ارزش تعرفه ای نداشته است.

لذا، نماینده فرماندار می بایست آنها را تحویل می داد که سهوا آنها را تحویل نداده بود و ضمن تائید سهل انگاری ایشان، نامبرده هیچ تخلف و یا سوء استفاده‌ای مرتکب نشده است و مراتب امر مورد بررسی مراجع ذیصلاح قرار گرفت و هیچگونه تخلف تاثیرگذاری در روند و نتیجه انتخابات یافت نشد.

7 - برخی رسانه‌ها برای فشار بر دولت و شورای محترم نگهبان، اقدام به انتشار مطالبی خلاف واقع کرده اند که مصداق نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی ، توهین و افترا به دولت و شورای نگهبان است که بر اساس ماده 6 قانون مطبوعات و طبق ماده 47 قانون انتخابات جرم بوده و مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

8 - بدیهی است هرگونه مطلبی که خلاف واقع و بدون ذکر منابع رسمی در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شود، به دلیل تشویش اذهان عمومی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز