خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

کهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این اداره برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی خبرداد.

زینب قربانی به ایلنا از یاسوج گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی هرسال به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه‌ (سلام الله علیها) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی اهداف این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع)، شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتاب‌های منتشر شده، ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک و شیوه زندگی رضوی برشمرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این جشنواره سه عنوان کتاب برای گروه‌های سنی مختلف انتخاب شده است تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی‌های خود در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی شرکت کنند.

قربانی، عنوان‌های این کتاب‌ها را «دوست مهربان کبوترها، نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب» ویژه کودکان 11 سال، «اعترافات غلامان نوشته حمیدرضا شاه ‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» ویژه نوجوانان تا 17 سال و «امام علی بن موسی‌ الرضا (ع) نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌ رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی آستان قدس رضوی» ویژه جوانان و بزرگسالان اعلام کرد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این جشنواره کتابخوانی، امکان شرکت به صورت خانوادگی است که علاقه‌مندان ضمن اینکه می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند این امکان را دارند که در قالب اعضای یک خانواده نیز بسته‌ای که شامل این سه عنوان کتاب است را تهیه و با تکمیل پاسخنامه‌های خانوادگی و ارسال آن به دبیرخانه در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتاب‌ها و سوالات این مسابقه از طریق کتابخانه های عمومی سراسر استان در دسترس قرار می‌گیرد و همچنین کتاب‌های مسابقه علاوه بر اینکه در کتابخانه‌ها توزیع می‌شود در سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس  اینترنتی http://www.iranpl.ir/ به صورت pdf در دسترس است.

قربانی افزود: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیرماه 1395، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل دهند و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranpl.ir ارسال کنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و به برگزیدگان علاوه بر لوح‌ سپاس و تندیس جشنواره، هدایای ارزشمندی اهدا خواهد شد.

کد خبر : ۳۶۹۸۴۲