خبرگزاری کار ایران

فردین رنجبر در گفت‌وگو با ایلنا:

کمبود امکانات پزشکی عامل مهاجرت پزشکان/تاجگردون شعبه پاراپزشکی را در گچساران ایجادکند

جراح مغز و اعصاب بیمارستان شهید رجائی گچساران، کمبود امکانات پزشکی علت اصلی مهاجرت پزشکان ایرانی است.

فردین رنجبر در گفت‌وگو با  خبرنگار ایلنا گفت: دلیل مهاجرت پزشکان ایرانی به کشورهای دیگر، کمبود امکانات پزشکی و برآورده نشدن امکانات رفاهی، اجتماعی و اقتصادی در کشور است.

رنجبر در مورد توافق و اجرائی شدن برجام بیان کرد: برجام باعث می‌شود تحول عظیمی در موارد و کمبودهای کالاپزشکی اتفاق بیفتد و خرید وسایل پزشکی از کشورهایی مثل آلمان و با رفع محدودیت ها خیلی راحت صورت گیرد.

جراح مغز و اعصاب بیمارستان شهید رجائی گچساران در معرفی بزرگترین پدیده جراحی مغز و اعصاب جهان گفت : پروفسور سمیعی یکی از بزرگترین جراحان مغز و اعصاب جهان است و موجب مباهات کشور عزیزمان ایران هستند که با کمال خوشروئی و خوش خلقی آموزش پزشکانی  که نزدشان می‌روند می‌پذیرد و در حال احداث انستیتو مغز و اعصاب بزرگی در تهران هستند که جهت خدمت پزشکی و درمانی به مردم عزیز کشورمان هستند.

رنجبر به مداوای بیماران ضایعات نخاعی در گچساران اشاره کرد گفت: در مورد مثال مورد ضایعات نخاعی ،مورد خاص اتفاق ورزشکار عزیز همشهری ام است ، جوان پارکو کار ( سعید رامین ) که دچار حادثه حین تمرین ورزشی شده و تلاش بر روی سلول‌های بنیادین این عزیز در حال انجام و در مراحل اولیه است و با تلاش و صبر تا رسیدن به نتیجه مطلوب زمان نیاز دارند که در مراحل درمانی پله  به پله اثر بخشی بهتری خواهد داشت.

این نابغه پزشکی افزود: دلیل ماندنم در شهرستان نفتی اما محروم گچساران، با وجود شرایط مناسب در شهرهای بزرگتر، لذت بردن از خدمت کردن به مردم در شهرستان‌های محروم است. خودم را از بطن مردم می‌دانم.

رنجبر گفت: پیشنهاد می‌دهم دکتر تاجگردون حتما یکی از شعب پاراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی را در گچساران تاسیس کند.

به گزارش ایلنا، فردی رنجبر متولد سال 1356 نورآباد فارس است.

وی دوره تحصیلات پزشکی عمومی خود را در دانشگاه عالی شیراز و دوره تخصص جراحی مغز و اعصاب را در دانشگاه اهواز و شیراز گذراند.

وی اکنون برای گذراندن یک دوره تکمیلی و 2 ماهه تومورها  نزد پروفسور سمیعی در آلمان است و در شهریور به شهرستان گچساران باز می گردد.

رنجبر، جراح و متخصص مغز و اعصاب بیمارستان شهید رجائی است که از آبان سال 92 فعالیت خود را با افتتاح بخش جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان در گچساران آغاز کرد.

کد خبر : ۳۹۵۰۳۱