خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان:

ارائه 46 میلیارد ریال خدمات فرهنگی به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۱۵۵

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت 46 میلیارد ریال برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت خبری کمیته امداد، فرید محبی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه کمیته امداد برای حمایت از قشر نیازمند جامعه تأسیس شده و خدمات متفاوتی را به نیازمندان ارائه می دهد، گفت: ارائه خدمات فرهنگی یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد در حمایت از مددجویان است که در سال گذشته 46 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است. 

وی با یادآوری اینکه 14 درصد جمعیت استان تحت حمایت هستند، افزود: کمیته امداد استان در حال حاضر 12 هزار دانش‌آموز و دانشجو را تحت حمایت دارد و این افراد در طول سال از خدمات فرهنگی متفاوتی از جمله کمک هزینه تحصیلی و کمک شهریه این نهاد بهره مند می شوند.

محبی با اشاره به اینکه کمیته امداد جهت ادامه تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم تر استان تعداد 6 مجتمع خوابگاهی شبانه روزی را دایر کرده، افزود: تعداد پنج مجتمع پسرانه و یک مجتمع خوابگاهی دخترانه مربوط به این نهاد در استان هر ساله پذیرای بیش از 400 دانش آموز از محروم‌ترین‌نقاط استان هستند. 

وی با تاکید بر فراهم آوردن تسهیلات و امکانات‎ لازم برای‎ ادامه تحصیل دانش آموزان نیازمند، بیان کرد: کمیته امداد با رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب مورد حمایت و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و دیگر برنامه های فرهنگی برای رشد و ارتقاء فرهنگ ایرانی اسلامی در بین خانواده های تحت حمایت تلاش می کند.

محبی یکی دیگر از برنامه های فرهنگی کمیته امداد را غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و ایجاد کانون های موقت و دائم برشمرد و گفت: تعداد سه هزار و 920 نفر از نیازمندان تحت حمایت در برنامه های اوقات فراغت امسال این نهاد شرکت کرده اند. 

وی به جشن عاطفه ها و همکاری آموزش و پرورش در این زمینه اشاره کرد و افزود: توسعه همکاری ‌ها بین این نهاد مقدس و آموزش و پرورش می ‌تواند زمینه ‌ساز تحولات مطلوبی در راستای ارتقاء سطح فکری و فرهنگی دانش آموزان شود. 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری و ورود حداکثری اولیاء و مدیران مدارس در جشن عاطفه ها شد و تأکید کرد: هر میزان کمک مالی که در مدارس جمع آوری شود برای دانش آموزان نیازمند همان مدارس هزینه می شود. 

محبی با اشاره به حرفه آموزی دانش آموزان به عنوان یکی دیگراز برنامه های فرهنگی این نهاد، تصریح کرد: تعداد 264 نفر از دانش آموزان تحت حمایت سال گذشته در دوره های حرفه آموزی شرکت کرده اند که در سال جاری نیز برگزاری دوره های آموزشی برای 337 نفر در دستور کار این نهاد قرار دارد. 

وی فراهم کردن زمینه تحصیل و پیشرفت دانش آموزان و دانشجویان، حاکم کردن فرهنگ دینی، بالابردن سطح نگرش و بینش خانواده ها جهت تحکیم بنیان خانواده ها را از مهمترین اهداف این نهاد در ارائه خدمات فرهنگی برشمرد و خواهان همراهی و همکاری آموزش و پرورش در این زمینه شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از برنامه‌های کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان، بخصوص ارائه برنامه های فرهنگی برای مددجویان، گفت: کمیته امداد در راستای توانمندسازی فرهنگی دانش آموزان، یاور آموزش و پرورش است و خدمات قابل قبولی ارائه داده است. 

هادی زارع پور به اهداء بسته‌های بهداشتی به خانواده‌های نیازمند اشاره و خواهان همکاری کمیته امداد در این خصوص شد و برای گسترش همکاری با کمیته امداد و مشارکت در اجرای طرح‌های این نهاد خصوصا برنامه های فرهنگی و ارائه خدمات ویژه به دانش آموزان تحت حمایت اعلام آمادگی کرد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز