خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

چالش‌های جدی برای کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب وجود دارد/ تبدیل شدن برخی از دشت‌های استان به دشت ممنوعه

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۱۵۷

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد از چالش‌های جدی ناشی از نبود منابع کافی آب برای مردم بویژه کشاورزان در این استان خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه به همین اکنون برخی از دشت های استان به دشت ممنوعه تبدیل شده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تاکید کرد که بدلیل خشکسالی‌ها ناشی از بارش‌های ناکافی در این استان متاسفانه کشاورزان با چالش های جدی مواجه هستند.

علی داوودی مهر با تشریح وضعیت کنونی منابع آبی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت:‌ استان کهگیلویه و بویراحمد با اینکه استان پربارش و دارای رودخانه‌ها و رواناب‌های زیادی است ولی در سال‌های اخیر، کم بارشی و همچنین، مصرف بی‌رویه، خصوصا در بخش آب زیرزمینی، مشکلات و چالش های عدیده ای را برای مردم، بویژه کشاورزان عزیز بوجود آورده است.

وی گفت:‌ متاسفانه افت شدید سفره های آب زیرزمینی را نیز در پی داشته به گونه ای که اکنون برخی از دشت های کهگیلویه و بویراحمد به دشت ممنوعه تبدیل شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: تنظیم مصرف و در واقع مدیریت و ایجاد تناسب بین منابع آبی موجود و میزان مصرف، یک ضرورت است که بر اساس دستورات شورای عالی آب کشور، اقداماتی می باید انجام گیرد.

داوودی مهر با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد به عنوان متولی و نماینده وزارت نیرو در سطح استان، این وظیفه را بر عهده دارد، تصریح کرد:‌ طرح ملی احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، که دارای بندها و بخش‌های مختلفی از جمله، جلوگیری از حفر و همچنین پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های مجاز، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در میان مردم و .... را طی سال های اخیر انجام داده است.

وی گفت:‌ امیدواریم این رسالت با همکاری دستگاه‌های ذیربط و حمایت ها و هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات، با قوت و تاثیرگذاری بیشتر ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ یقین داریم با توجه به فرهنگ حاکم بر مردم استان و همچنین جایگاهی که روحانیت معظم و معزز نزد آحاد جامعه دارند، آنچه از زبان آنها بیان شود، مقبولیت و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

امام جمعه یاسوج نیز در این دیدار بر حفظ و صیانت از منابع آبی بعنوان یک موهبت الهی تاکید و اظهارداشت:‌ اولین چیزی که خداوند متعال آفرید، عقل است و این عقل، انسان را به سوی خوبی و پرهیز از بدی کردن سوق می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اصغر حسینی افزود: نکته ای که باید نسبت به آن توجه شود، بحث فرهنگ است و فرهنگ مناطق و شهرهای مختلف در نحوه چگونگی استفاده از منابع الهی از جمله آب، متفاوت است و باید روی این مسئله کار زیادی صورت گیرد.

وی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری نیز تاکیدات زیادی بر آن داشته اند که این بحث باید از خود دولت شروع شود، بنابراین لازم است تا تغییر رفتار مصرفی و مدیریت درست مصرف را از خودمان شروع کنیم و ایجاد کنیم تا در میان مردم نیز با پذیرش بیشتری مواجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز