خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:‌

مدیریت منابع آبی باید به صورت علمی، انسانی و دینی انجام شود

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که برای صیانت و مدیریت از منابع آبی باید به صورت علمی، انسانی و دینی انجام شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی در دیدار با مدیرعامل و جمعی از کارکنان شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ باید به صورت علمی، انسانی و دینی، مدیریت منابع آبی و مصرف آنها را داشته باشیم.

وی با تشریح این دیدگاه، اظهار داشت: این دیدگاه بدین مضمون است که مدیریت منابع آب علمی‌تر باشد یعنی با کمترین مصرف بیشترین بازدهی را بدست آوریم و انسانی دیده شود.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری افزود: همانطور که قرآن می‌فرماید، هرچیز زنده‌ای را از آب رویانیدیم باید سهم انسان‌ها و نسل‌های آینده را روشن و محفوظ بداریم و همچنین دینی نگاه کنیم براین معنی است که توجه داشته باشیم اهمیت آب آنقدر مهم است که قرآن آب را به علم و ولایت مثال می‌زند.

ملک حسینی اظهار داشت: گاهی کثرت یک نعمت به معنای خوش اقبالی آن منطقه نیست، بلکه مصرف دقیق و علمی آن خوش اقبالی است و اگر ظرفیت استفاده از آن وجود نداشته باشد، حسرت می‌ماند و بنابراین، مدیریت کردن این کثرت اهمیت پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحلیل دقیق و مصارف و دیگر مسایل مربوط به موضوع آب، که از طریق شرکت آب منطقه‌ای صورت می‌گیرد، می‌تواند به تصمیم گیری‌های مدیران کلان کشوری و استانی کمک بزرگی کند و قطعا در تحقق یافتن درخواست‌های معقول مردم و همچنین حفظ حقابه‌ها در سطح استان، نقش بزرگی ایفا خواهد کرد.

ملک حسینی با ابراز خرسندی از این دیدار، بر تحلیل فنی مسایل مربوط به مقوله آب، به زبان عامه مردم و روشن سازی آنها تاکید و یادآورشد: باید حرف مردم شنیده شود و با کار کارشناسی تحلیل شده و به زبان ساده و دقیق برای آنها باز شود و تعامل سازنده و روشنگرانه صورت گیرد. 

علی داوودی مهر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با تشریح وضعیت کنونی منابع آبی در این استان، اظهار داشت: روحانیون با ارشادات خود می‌توانند در این ارتباط کمک‌های شایانی به ما بکنند.

کد خبر : ۴۰۳۴۷۶