خبرگزاری کار ایران

نماینده کهگیلویه بزرگ خبرداد:

تخصیص 22 میلیارد تومان در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد برای آبرسانی به دهدشت غربی

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۶۴۸

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد، 22 میلیارد تومان برای پروژه آب‌رسانی به دهدشت غربی تخصیص یافت.

به گزارش ایلنا از یاسوج، عدل هاشمی‌پور در برنامه تلویزیونی با شبکه محلی دنا با اعلام این مطلب گفت: برای ادامه فعالیت این پروژه نیز ۲۶ میلیارد تومان در سال ۹۶ تصویب شده است.

وی با بیان اینکه تأمین ۴۹ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز پنج هزار و ۵۰۰  هکتار اراضی دهدشت غربی در محدوده شهر سوق، روستاهای لیربزرگ، لیرکوچک، چنگلوا و بوا از جمله مزایای بهره‌برداری پروژه آبرسانی به دهدشت غربی است، خاطرشنان کرد:  پروژه تأمین آب شرب شهرهای دهدشت، سوق، چرام و لنده از دیگر پروژه‌هایی بود که در سفر هیئت دولت برای آن اعتبار قرار داده شد.

نماینده کهگیلویه ادامه داد: مطابق قوانین تخصیص آب، وزارت نیرو باید حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب از آب سدهای کوثر و مارون به این شهرستان تخصیص داده شود.

هاشمی پور افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز تخصیص ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برای کشاورزی دشت‌های کلاچو و چرام دریافت شد.

وی با بیان اینکه باید مطالعات سد مارون ۲ را سال ها پیش شروع می‌کردیم،  تصریح کرد: حدود چهار میلیارد تومان برای اجرای فاز مطالعاتی این پروژه اعتبار قرار داده شد.

نماینده کهگیلویه گفت: با بهره‌برداری از این پروژه دغدغه مردم شهرستان‌های کهگیلویه و چرام برای تأمین آب کشاورزی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز